نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

در آستانه اعزام هیأت مذاکره‌کننده به عربستان/ قاضی عسکر: عربستان از تعلل پرهیز کند

  

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در آستانه اعزام هیأت ایرانی به عربستان تشکیل شد، سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد؛ شرایط برای انجام حج مطلوب زائران ایرانی فراهم شود.

گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در این جلسه با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در این خصوص اظهار کرد: اگر عربستان واقعا می‌خواهد زائران ایرانی به حج بروند، باید از تعلل و ایجاد تاخیر در روند صدور ویزا و مذاکرات پرهیز کرده و در استقبال از زائران ایرانی مصصم باشد.   

وی همچنین بیان کرد: امیدوارم هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ در پایان مذاکرات با طرف سعودی، با دستاورد مثبت به کشور بازگردد و شرایط برای انجام حج مطلوب زائران ایرانی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه همچنین از کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی حج درخواست کرد؛ به صورت فشرده برنامه‌های حوزه خود را پیگیری و راهکارهای جدید برای هر مورد ارائه کنند.

هیأت ایرانی برای مذاکره با طرف سعودی با توجه به دعوتنامه ارسالی عربستان قرار است پنجم اسفند ماه به این کشور برود.

در این جلسه حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به اینکه کمیته‌های کارشناسی به صورت جدی ابعاد مختلف حوزه مسؤولیت خود را منطبق با شرایط روز بررسی می‌کنند، افزود: آنچه به خیر و صلاح زائر و نظام است، در این جلسات مورد توجه قرار می‌گیرد و همه دست‌اندرکاران درصدد هستند کلیه تمهیدات لازم را برای انجام حجی مطلوب همراه با عزت زائران ایرانی فراهم سازند.

سیدعباس حسینی - مسؤول کارگروه تخصصی تغذیه و تدارکات - نیز درباره طرح‌ها و برنامه‌های این کمیته برای تامین غذای حدود ۸۰ هزار زائر در مراسم حج آینده گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه با توجه به شرایط کنونی در روابط دو کشور و گرمای هوا در عربستان بویژه در ایام تشریق خواستار مشارکت کارشناسان خبره این حوزه برای استفاده از بهترین راهکارها در این کمیته شد.

خدرنژاد ـ مدیرعامل شرکت شمسا (کارگزار مرکزی زیارتی اعزام کننده زائران ایرانی به عراق) ـ نیز از عملکرد مالی این شرکت در سال ۹۴ و نه ماهه سال ۹۵ گزارشی ارائه کرد و افزود: تلاش شده است تا با استفاده از تدابیر مناسب هزینه های تمام شده برای هر زائر عتبات کاهش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.