نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

به جای تابستان، مدارس پاییز تعطیل می شود!

به جای تابستان، مدارس پاییز تعطیل می شود!/ طرحی که تحصیل را در جنوب کشور سخت می کند

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به امکانات فعلی امکان اجرای تغییرات فصلی در زمان آغاز مدارس در کشورمان وجود ندارد.
پروانه سلحشوری
پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درگفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره طرح جایگزینی شروع به کار مدارس در تابستان به جای پاییز به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است اما بنده بر این باورم که بدون شک باید جوانب این کار نیز سنجیده شود تا اقدامی درست و به جا صورت گیرد.  

وی افزود: شاید از سوی برخی از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مثل تهران و کلانشهرهای تبریز و مشهد جایگزینی فصل آغاز مدارس در تابستان به جای پاییز اقدام مناسبی باشد اما اتخاذ این رویه برای مردم کشورمان در جنوب مشقت‌های بسیاری را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: جنوب ایران و مناطقی مثل خوزستان،‌ هرمزگان و بوشهر در فصل تابستان با گرمای بسیاری روبرو هستند از این رو اگر ما بخواهیم تا تقویم شروع مدارس را تغییردهیم باید فکری به حال دانش‌آموزان این منطقه کنیم زیرا امکان مدرسه رفتن در این فصل برای دانش‌آموزان جنوب کشور بسیار سخت است.

سلحشوری تاکید کرد: متاسفانه زمانی که یک طرح در مجلس ارائه می‌شود زیرساخت‌های لازم در آن مورد لحاظ قرار نمی‌گیرد از این رو ما زمانی می‌توانیم در راستای تغییر زمان آغاز مدارس تصمیم‌گیری کنیم که امکانات رفاهی لازم را در سراسر کشور داشته باشیم.

وی با انتقاد از اینکه که متاسفانه ما همیشه در حوزه آموزش و پرورش شتاب‌زده تصمیم می‌گیریم اظهار کرد: انجام تغییرات در فصل شروع مدارس نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است و ما نمی‌توانیم درباره این موضوع به صورت یک دفعه تصمیمی را اتخاذ کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: بهتر است به جای ارائه پیشنهادات بدون مطالعه در یک بازه زمانی نسبت به تغییری که مطرح می‌کنیم مطالعات دقیقی را انجام دهیم تا خدای نکرده اجرای آنها در کشور تبعات منفی را نداشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.