نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

پرتاب موشک های بالستیک انصارالله به سمت عربستان موازنه قدرت را تغییر می دهد

خبرگزاری میزان- یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به انهدام چندین پایگاه نظامی عربستان در غرب ریاض و شلیک موشک به سمت کشتی های جنگی آن گفت: توازن قدرت به سود انصارالله تغییر کرده است. 

پرتاب موشک های بالستیکی انصارالله به سمت عربستان موازنه قدرت را به سود یمن می کندحسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به شلیک موشک توسط انصارالله به سمت کشتی های جنگ عربستان در تنگه باب المندب گفت: توازن قدرت و توازن قوا در صحنه های نظامی به سود انصارالله تغییر کرده و آثار شکست نظامی در بین عربستان و همپیمانان آن آشکار شده است.  
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا پرتاب های موشکی بالستیکی انصارالله به سمت عربستان را تعیین کننده خواند و تاکید کرد: تداوم پرتاب این موشک ها می تواند موازنه قدرت را به سود ملت یمن تغییر دهد.
 
وی با بیان اینکه رزمندگان یمنی به ویژه انصارالله توانسته اند با استفاده از فضای موجود و سکوت جامعه جهانی موشک های جدیدی را به سوی مناطق نظامی و پادگان های مزدوران عربستان پرتاب کنند اظهار داشت: این موضوع آثار روانی و نظامی دردناکی برای آل سعود داشته است.
 
وی با بیان اینکه انصار الله توانسته است سامانه ضد موشکی عربستان را منهدم کند این اتفاق را یک پیروزی مهم برای یمنی ها خواند و تاکید کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و مردم یمن و نیروهای مسلح یمن و انصارالله بتوانند از موشک های بالستیکی پیشرفته تری علیه عربستان استفاده کنند وضعیت میدانی تغییر پیدا خواهد کرد و عربستان ناچار خواهد شد که به ساز و کارهای سیاسی تن بدهد.
 
هانی زاده خاطرنشان کرد: البته موضوع راه حل های سیاسی در یمن با بن بست مواجه شده و آنچه که تعیین کننده هست موشک های بالستیکی یمن است وعربستان در حال حاضر در وقت تلف شده بازی می کند.
 
هانی زاده سکوت جامعه جهانی و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر را نشانه نفاق آنها برشمرد و گفت: این نگاه دو گانه به مسائل حقوق بشر در جهان موجب شده که عربستان با پرداخت رشوه به سازمان های بین المللی آنها را وادار به سکوت کند و عربستان با استفاده از لابی صهیونیستی در موسسات بین المللی نفوذ می کند و با پرداخت رشوه موجب سکوت آنها می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.