نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

از واکنش دریابان شمخانی به سخنان وزیر خارجه عربستان تا اعلام آمادگی بسیج برای حل مشکلات خوزستان

خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.


امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در بازدید از چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد با اشاره به تاثیر گذاری بی بدیل توسعه علمی در روند شتاب اقتصادی کشور، گفت: رشد و شکوفایی فعالیت‌های علمی و فناوری در نسل جوان کشور به ویژه در میان بسیجیان مثال زدنی و قابل تحسین است.

وی عنوان کرد: تنوع و گستردگی دستاوردهای علمی و پیشتازی نسل جوان تحصیلکرده در این عرصه نشان می‌دهد که می‌توان مانند سال‌های دفاع مقدس از ظرفیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده و با اعتماد و اتکا به همین نخبگان جوان، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

شمخانی عملکرد بسیج در مسیر اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قابل قبول دانست و افزود: فرهنگ، تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان برای ایجاد جهش در عرصه‌های علمی و فناوری است و این رویکرد باید به صورت فراگیر در کشور و در میان تمام قشرها و گروه‌های جامعه مفهوم سازی شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رشد علمی و پیشرفت‌های مرتبط با آن قدرت ساز و امنیت آفرین است، تاکید کرد: مجاهدت رزمنده‌ای که در صف مقدم دفاع از امنیت کشور در تلاش است با دانشجو و کارآفرینی که در عرصه علم و تولید فعالیت می‌کند در مسیر ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور قرار دارد.
وی بر رفع مشکلات اجتماعی با توسعه فرهنگ کار و تقویت روحیه جهادی در فعالیت‌های اقتصادی تاکید و اضافه کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند و اتکا بر استعدادها و ذهن‌ها به جای تمرکز صرف بر منابع زیرزمینی کلید رفع آسیب‌های شکننده مانند رکود، بیکاری و توسعه نیافتگی است.
شمخانی با ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان و محققان در عرصه‌های مختلف، گفت: با توجه به تخصصی بودن تهدیدها و آسیب‌های نوین، برای رفع آن نیز باید از ظرفیت‌های علمی و روحیه بسیجی بهره‌گیری کرد تا نتایج مطلوب و متناسب با نیازمندی‌های حیاتی کشور کسب شود.

شمخانی

واکنش دریابان شمخانی به سخنان وزیر خارجه عربستان

پس از این سخنرانی، شمخانی در جمع خبرنگاران و در خصوص ادعای وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه چرا در ایران انفجار تروریستی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در جایی می‌توانند انفجار و اقدام تروریستی انجام دهند که در آنجا پرورش یافته‌اند. 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران سرزمین بیگانه‌ای نسبت به تربیت تروریست است، ابراز داشت: همچنین ما دستگاه امنیتی هوشیار و مردم حاضر در صحنه‌ای داریم. 
شمخانی یادآور شد: در برخی از کشورهای پیرامونی منطقه ما افرادی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند که در آنجا درس خوانده و زندگی کرده‌اند و عده‌ای نیز ماموریت گرفته و به جای دیگری رفته‌اند و به دلیل اختلاف سیاسی با زاویه‌های کم انتقام می‌گیرند. این کشورها مردمی یکپارچه‌ و سیستم امنیتی متناسب مبارزه با تروریسم ندارند.

سردار غیب پرور

سردار غیب پرور: بسیج آماده کمک برای حل مشکلات خوزستان است

سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره اینکه بسیج می‌تواند دستگاه‌های  مسئول را هم در جهت‌دهی، هم در هدف‌گذاری، هم در عمل یاری بدهد و اینکه بسیج می‌تواند به قوّه‌ مجریّه برای جهت‌دهی صحیح و برای جلوگیری از خطا و انحرافِ در مسیر کمک کند، گفت: این بحثی است که ما باید باورمان شود که بسیج یک اقیانوس است که ادعای رقابت و تقابل با هیچ نهادی را ندارد.
وی در ادامه افزود: بسیج رقیب نیست؛ واقعا بسیج می‌تواند حلال مشکلات کشور باشد، بنده دو هفته پیش در وزارت نیرو اعلام کردم هرجایی که دولت اعلام کند ما با آغوش به دولت کمک می‌کنیم؛ در موضوع خوزستان، بنده رسما اعلام کردم که آحاد بسیجیان حاضر هستند در کاشت نهال و یا در هر عرصه دیگری که لازم باشد کمک کنند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ما باید کمک کنیم چرا که این مملکت و این انقلاب برای ما و متعلق به همه مردم و همه بسیجیان است و هیچ کس حق ندارد که خودش را رقیب نشان دهد.
غیب‌پرور در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال بسیج آغوشش باز است، از هیچ کمکی هم دریغ نمی‌کند و بسیج واقعا مالامال از نیروهای عاشق، باسواد و متخصص است که باید از این نیروها استفاده کنیم، این توانمندی در بسیج وجود دارد و ما هم آماده‌ایم.

سردار فضلی
ارائه 300 پروژه تحقیقاتی توسط پژوهشگران بسیجی در جشنواره جهادگران علم و فناوری

همچنین سردار سرتیپ «علی فضلی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این جشنواره اظهار داشت: 270 پژوهشگر بسیجی از سراسر کشور 300 پروژه را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌اند.
 
وی افزود: باید دست خود را به زانوی خود بگیریم و با اعتماد به جوانان و پژوهشگران خود می‌توانیم به رشد و تعالی دست یابیم.
 
فضلی گفت: این بسیجیان همان کسانی هستند که توانستند در دوران دفاع مقدس والفجر هشت و کربلای پنج را با موفقیت انجام دهند و اکنون نیز در اطاعت از نایب امام زمان(عج) خود در عرصه‌های مختلف علمی همانند دوران دفاع مقدس موفقیت‌های متعددی را به دست آورند.
 
وی خاطرنشان کرد: نمونه این تلاش‌ها را می‌توانیم امروز در این نمایشگاه ملاحظه کنیم، تلاشی که با مشارکت بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.