نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

برادر شهید تازه تفحص شده: بی‌تابی پدر حکایت از شهادت داشت

خبرگزاری میزان- برادر شهید «سعید محققی» گفت: با وساطت من، سعید در عملیات والفجر یک به عنوان تیربارچی وارد عملیات شد، در سن 16 سالگی به شهادت رسیده و پیکرش مفقودالاثر شد.
شهید تازه تفحص شده
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار «محمدحسن محققی» برادر شهید تازه شناسایی شده «سعید محققی» و از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پدرم روحانی بود و به پیروی از وی اکثر اعضای خانواده فعالیت‌های انقلابی را آغاز کردند. سعید نیز با وجود سن کم، نسبت به شرایط حاکم در کشور آگاه بود.

وی افزود: در بهبوحه انقلاب در نزدیکی چهارراه لشکر سکونت داشتیم. آن زمان این محل، مکان تردد نیروهای ارتش بوده و از سوی دیگر تیراندازی صورت می‌گرفت به همین جهت تجمعات انقلابیون در این مکان بیشتر بود. سعید نیز در تظاهرات شرکت می‌کرد و شب‌ها بانک الله اکبر سر می‌داد. با پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام خمینی (ره) در حلقه دوم کمیته استقبال قرار گرفت و مدتی را نیز در اطراف جماران همراه با دوستانش نگهبانی می‌داد. برادر شهید محققی عنوان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی مردهای خانواده راهی جبهه شدند و پدر و مادرم با اعزام هیچ از اعضای خانواده مخالفت نکردند. سعید نیز اصرار داشت تا همراه ما وارد مناطق عملیاتی شود، از این رو پس از گذراندن دوران آموزشی وارد گردان حنین از لشکر 27 محمد رسول الله (ص) شد. مدتی را در تدارکات گردان حضور داشت. پس از عملیات والفجر مقدماتی با همان حجب و حیای همیشگی از من خواست تا با فرمانده‌اش مبنی بر حضورش در خط مقدم صحبت کنم.

سردار محققی خاطرنشان کرد: با وساطت من، سعید در عملیات والفجر یک به عنوان تیربارچی وارد عملیات شد، در سن 16 سالگی به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر شد. می‌دانستیم گردانی که سعید در آن حضور داشت در این عملیات وارد عمل شده و مجروح و شهید زیادی داشته است. پس از پایان عملیات به سراغ سعید رفتم که در آنجا خبر شهادتش را شنیدم.

وی با اشاره به الهام شهادت سعید در قلب پدر، گفت: مادرم روایت کرد که همزمان با شهادت سعید پدرم نیمه شب از خواب بیدار شده، بی‌تابی ‌کرده و می‌گفت: سعید یا حسن شهید شدند.

برادر شهید محققی با بیان اینکه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی باعث شدند، فرهنگ شهادت در کل جهان اسلام زنده بماند، تاکید کرد: این شهدا پیش قراول بودند. مردم فهمیم ما با ایمان و دانش در تشییع شهدا حضور می‌یابند. تشییع پیکر شهدا علاوه بر عطرآگین کردن فضای شهر به عطر این شهدا تاثیراتی چون کم شدن گناه و فساد را به همراه دارد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تشییع پیکر شهدای مدافع حرم نیز همان حال و هوا را در جامعه به همراه دارد، اذعان داشت: بدرقه فرزند، برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) کاری احساسی نیست؛ بلکه پشت پرده این ماجرا مبارزه با استکبار و زنده نگه داشتن اسلام در کل دنیا است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.