به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا (AP)، خبرگزاری رویترز (Reuters)، پایگاه انگلیسی دیلی میل (Daily Mail)، پایگاه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) و ... با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند.  

 

روز گذشته حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چندی قبل خبری در برخی محافل خبری منتشر شد مبنی بر بازداشت یکی از اعضای تیم هسته‌ای با نام مخفف «د.ا» که متهم بود به جاسوس و همچنین گفته می شد این فرد دو تابعیتی بوده است و حالا پس از مدتی شنیده شده کیفرخواست برای این فرد صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است؛ لطفا آخرین روند رسیدگی به این پرونده را بفرمایید، گفت: فردی در این رابطه مدتی تحت تعقیب بوده و بازداشت شده است. قرار کیفرخواست برای این فرد صادر شده و پرونده به دادگاه رفته و دادگاه باید رسیدگی کند که ببینند به چه نتیجه ای میرسند.

 

پایگاه صهیونیستی هاآرتص ضمن انعکاس این خبر به "نفوذ غربی" در ایران اشاره کرده و عنوان کرد: «در میان بحث های مربوط به "نفوذ غربی" در ایران، یکی از اعضای تیم هسته ای این کشور به جرم جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت.»

 

پایگاه دیلی میل نیز به دو تابعیتی بودن متهم این پرونده اشاره کرده و عنوان کرده است: «مقامات کانادا هنوز واکنشی نسبت به این خبر نداشته و پاسخی به درخواست اظهار نظر در این رابطه نداده اند.»