نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

عربستان میانجیگری چین در رابطه با ایران را رد کرد

سفیر عربستان در چین در واکنش به میانجیگری چین برای حل اختلافات ایران و عربستان گفت که عربستان از تلاش‌های چین برای ایجاد صلح در خاورمیانه استقبال می‌کند و مدعی شد که ایران غیرقابل تغییر و غیرقابل علاج است.  

ترکی بن محمدالماضی، سفیر عربستان در چین مدعی شد که هیچ کشوری وجود ندارد که نخواهد با همسایگانش روابط خوب داشته باشد، اما ایران تغییرناپذیر است و بر هیچ اساس و میانجیگری نمی‌توان با آن تعامل کرد؛ زیرا ایران تلاش می‌کند صلح اجتماعی بحرین را به خطر بیاندازد و در یمن،‌ سوریه، عراق و لبنان مداخله کند، بر چه اساسی می‌خواهید میانجیگری کنید؟

به گزارش نامه نیوز به نقل از الیوم السابع، وی در ادامه مدعی شد: ما از تلاش‌های چین برای ایجاد صلح در منطقه استقبال می‌کنیم و از اظهارات وزیر امور خارجه چین تقدیر و تشکر می‌کنیم اما آیا ایران برای این میانجیگری آماده است؟ نه. ایران قبول نمی‌کند، ایران سیاست صادرکردن انقلابش را در پیش گرفته است.

سفیر عربستان در چین در ادامه گفت: بعید می‌دانم در سفر پادشاه عربستان به چین مسأله میانجیگری چین برای حل اختلافات ایران و عربستان مطرح شود.

به گزارش ایسنا، این ادعاها بدون توجه به سیاست ایجاد صلح و آشتی از سوی ایران در منطقه و در واکنش به اظهارات دیروز وانگ یی، وزیر امور خارجه چین است که گفته بود ایران و عربستان سعودی هر دو دوست چین هستند، ما امیدواریم که تهران و ریاض بتوانند اختلافات کنونی موجود میان خود را از طریق رایزنی‌های دوستانه و مناسب حل و فصل کنند و اگر نیاز باشد چین آماده است تا نقش ضروری خود را در این میان ایفا کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.