نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

با ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

 با ثروتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

بر اساس بررسی های مجله ی گلوبال فایننس (Global Finance Magazine) در کمال تعجب برخی از کشورهای کوچک در رتبه های ابتدایی ثروتمندترین کشورها جهان قرار داشته و سال هاست که قصد واگذاری این مکان را به کشورهای دیگر ندارند.   
پایگاه خبری ریشه
این رتبه بندی در فوریه امسال منتشر شده و بر پایه ی داده های صندوق بین المللی پول تدوین شده است. رتبه بندی زیر با توجه به تولید ناخالص ملی این کشورها و بر اساس برابری قدرت خرید سرانه ی مردم آن کشور خواهد بود.

برابری قدرت خرید نیز مسائلی مانند هزینه ی نسبی زندگی و مقدار تورم کشورها را برای مقایسه استانداردهای زندگی در میان کشورهای مورد توجه قرار می دهد.

تمامی ۱۰ کشور کوچکی که در ابتدای فهرست قرار گرفته اند در مقایسه با دیگر کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین و آلمان که از لحاظ تولید ناخالص ملی در رتبه های بالا قرار می گیرند دارای جمعیت کمتری هستند. بسیاری از این کشورهای کم جمعیت برای تامین نیروی کار خود به کارگران مهاجر وابسته اند که معمولا جزو ساکنان و شهروندان کشوری که در آن کار می کنند به شمار نمی آیند. بنابراین این افراد در محاسبات مربوط به سرانه ی تولید ناخالص ملی دخیل نخواهند بود.

۱۵ مورد از ۳۰ کشور ثروتمند جهان از کشورهای اروپایی هستند و کشورهای دارای اقتصادهای قدرتمندی مانند ایالات متحده، ژاپن و کانادا نیز در این فهرست قرار دارند.

مقدار سرانه ی تولید ناخالص ملی که در این فهرست برای هر کشور ارائه شده نشانگر مقدار ثروتی است که در سال ۲۰۱۶ در هر کشور تولید شده و با واحد دلار مشخص شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.