نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

پیام کتبی رئیس جمهوری ایران به امیر کویت

تهران - ایرنا - پیام کتبی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به شیخ صباح الاحمد امیر کویت امروز /دوشنبه/ تسلیم وزیر امور خارجه این کشور شد .

به گزارش ایرنا، این پیام در دیدار علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران با شیخ صباح الخالد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت به وی داده شد.
وزارت امور خارجه کویت در خبری ضمن تایید این خبر، اشاره ای به محتوای این پیام نکرد.  
رئیس جمهوری کشورمان چندی پیش به دعوت امیر کویت به این کشور سفر کرد و پس از رایزنی و گفت وگو با مقام های عالی کویتی پیرامون مناسبات دو جانبه و موضوعات مشترک، بر اهمیت روابط نزدیک و محترمانه ایران و کشورهای شورای همکاری های خلیج فارس تاکید کرد.
قائم مقام وزیر خارجه کویت ضمن استقبال از نتایج سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به کویت، این سفر را پایه گذار و بسترساز شرایط مناسب برای انجام گفت وگوها میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دانست و به صراحت تاکید کرد که در پیام اخیر شیخ صباح الاحمد امیر کویت به دکتر روحانی نیز به این موضوع اشاره شد.
به عقیده کارشناسان، بهره گیری از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی مشترک، همگرایی بیشتر در مواضع فرامنطقه ای و بین المللی، تامین کامل صلح، ثبات و امنیت منطقه و نیز رشد و شکوفایی کشورهای اسلامی از جمله عللی است که اهمیت همکاری های راهبردی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را دوچندان کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.