نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات: آرای روحانی لغزنده است

 محمد زارع فومنی

حجت‌الاسلام زارع‌فومنی گفت: آرای روحانی لغزنده است و باید از کاندیدای پوششی کنار روحانی حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات صبح امروز (سه‌شنبه 24 اسفند) در نشست خبری که در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)‌ و همچنین سال جدید، اظهار داشت: سال 95 سال خوبی‌ها و سختی‌ها بود و سختی‌ها به این عنوان که در این سال متأسفانه اتفاقات تلخ و ناراحت‌کننده زیادی رخ داد.  

وی سال 96 را سال تحول کشور عنوان کرد و گفت: در این سال ملت وارد یک گام جدید برای انتخابات می‌شوند.

زارع‌فومنی با اشاره به وضع کشور گفت: سال گذشته، سال اقتصاد مقاومتی بود، سالی که باید در آن روند اقتصادی ایران به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده می‌شد، اما متاسفانه شاهد سختی‌های فراوانی که مردم متحمل شدند، بودیم. برای بنده سخت است که مردم دچار مشکلات اقتصادی باشند. بنده از طرف مسئولان اجرایی از مردم عذرخواهی می‌کنم، متاسفانه مسئولان ما مردم را فقط برای رای دادن نیاز دارند و مردم واژه گم شده‌ای در ذهن مسئولان هستند و آنها را فقط در ایام انتخابات نیاز دارند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات  تصریح کرد: البته مردم ما آگاه هستند و همیشه با علاقه پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده‌اند.

وی با انتقاد از وضعیت بد اقتصادی کشور تاکید کرد: متاسفانه هنوز مسئولان نتوانسته‌اند اقتصاد بیمار کشور را اصلاح کنند. مردم ما در حوزه معیشت و فرهنگ مشکلات فراوانی دارند. امروز هزاران هزار جوان بیکار در جامعه حضور دارند، اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت نسبت به رفع این مشکلات نشده است.

زارع‌فومنی با بیان اینکه چرا مسئولان ما با مردم شفاف برخورد نمی‌کنند، گفت: معضل بزرگ کشور ما امروز اشتغال است و مردم از لحاظ رفاه شرایط سختی را به سر می‌برند، چرا باید با ایرانی‌هایی که در خارج از کشور حضور دارند برخورد نامناسب صورت گیرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات  تصریح کرد: مسئولان ما باید تفکرشان را تغییر دهند و اندیشه مسئولان باید تغییر کند. نباید نگاه مسئولان به مردم رعیتی باشد، مردم ما عظمت دارند و در تمام مواقع لزوم از کشور حمایت کردند. ما مردم بسیار خوبی داریم و در دنیا مردمی مثل مردم ایران که باوفا هستند، کم پیدا می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه هر روز سفرهای برخی مسئولان پربار می‌شود و آنها فربه‌تر، اما مردم جامعه هر روز از لحاظ بعد اجتماعی و فرهنگی لاغرتر می‌شوند. معتقدیم کشور به یک هوای تازه نیاز دارد، کسانی که در گذشته در راس کشور بودند، نباید بازگردند، زیرا باید یک نشاط جدید در کشور ایجاد شود.

زارع فومنی با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز آرام است، گفت: متاسفانه ضریب امنیت اجتماعی در کشور بسیار پایین است و هر فردی که می‌آید یا کلید، یا سیخ یا چیز دیگر نشان می‌دهد و با این شعارها مردم را به پای صندوق‌های رای می‌کشانند، چرا باید امروز در کشور اختلاس‌های میلیاردی صورت گیرد؟ و بعد از یک جنجال این مسئله بخوابد؟ بنده از طریق دفاتر حزب در استان‌ها وضعیت مردم را رصد می‌کنم و متاسفانه مشکلات مردم بسیار ناراحت‌کننده است.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات عدم وحدت میان مسئولان را باعث این مشکلات دانست و گفت: ما باید دنبال یک تغییر و تحول بزرگ در کشور باشیم و جوانان باید آینده ایران را بسازند.

وی با بیان اینکه ما در کشور به یک نظام حزبی محتاج هستیم، گفت: دولت باید سعی کند همه کاندیداها در انتخابات شرکت کنند.

زارع‌فومنی تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان بیشتر به جای اینکه به فکر مردم باشند بیشتر به فکر جیب‌های‌شان هستند. از کاندیداهایی که در انتخابات سال 96 شرکت می‌کنند خواهش می‌کنیم وعده‌ها و شعارهای دروغین ندهند و برای یک بار هم که شده به مردم راست بگویند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه روحانی در حوزه بین‌الملل و مخصوصا در موضوع برجام که با نظارت رهبری صورت گرفت، اقدامات خوبی انجام داد، گفت: نباید این تعاملاتی که امروز در حوزه  بین‌المللی صورت گرفته، به گونه‌ای باشد که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به ما زور بگویند و ما در مقابل آنها سکوت کنیم. نیاز امروز کشور یک ارتباط حسنه با دنیاست، اما این ارتباط باید به گونه‌ای باشد که منافع ملی کشور در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید اولین برنامه دولت آینده مبارزه با فساد باشد و این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهد. چرا امروز ما در مملکت املاک یا حقوقهای نجومی داشته باشیم؟ اینگونه مسائل باعث عدم اعتماد مردم به انقلاب می‌شود. مسئولان باید به گونه‌ای فعالیت کنند که این شبهات در جامعه ایجاد نشود.

زارع فومنی به فعالیتهای انتخاباتی حزب خود اشاره کرد و گفت: شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات تصمیماتی را برای اداره کار حزب در انتخابات گرفته است و قصد داریم صدای مردم باشیم. در انتخابات شورای شهر نگاه ما، نگاه مردمی بوده است و برنامه مدونی در این باره تهیه شده که به زودی ارائه می‌شوند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات به برنامه‌های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: شورای مرکزی حزب مردمی اصلاحات به کمیته انتخابات ماموریت داده که اوضاع کشور را مورد بررسی قرار دهد ما از افرادی حمایت می‌کنیم که مردم از آنها حمایت کنند. در حزب مردمی اصلاحات، حزب تصمیم‌گیرنده است نه شخص ما از این رو معتقدیم برای انتخابات ریاست جمهوری باید یک یار پوششی در کنار روحانی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما اگر بنا داشته باشیم از آقای روحانی حمایت کنیم برای او شروطی قائل هستیم و شرط اول ما مبارزه با فساد است. ما کاندیداهای مختلفی را مورد رصد قرار داده‌ایم و تاکنون هیچ تصمیمی برای حمایت از روحانی نگرفته‌ایم.

زارع فومنی با انتقاد از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در اعلام زودهنگام حمایت از روحانی گفت: متاسفانه این شورا تمام تخم‌مرغهایش را در سبد یک فرد گذاشت. روحانی به تنهایی آسیب‌پذیر است و باید فردی در کنار او معرفی شود که حرف‌های جدید بزند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه حزب مردمی اصلاحات چه زمانی کاندیدای مورد حمایت خود را تا قبل از کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی می‌کند، گفت: ما تا قبل از ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری کاندیدای مورد حمایت خود را معرفی می‌کنیم. حزب مردمی تصمیم دارد تا لحظه آخر صبر کند و به هیچ وجه عجله‌ای در معرفی کاندیداهای خودمان نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از حزب شما برای حضور در عرصه انتخابات سال 96 دعوت شده است یا خیر گفت: بله از بنده برای ورود به انتخابات درخواست زیادی شده است و شورای مرکزی حزب در حال بررسی این موضوع می‌باشد ولی بنده فعلا پاسخی نداده‌ام.

زارع فومنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آقای روحانی را به عنوان کاندیدای نهایی خود اعلام کرده است گفت: این شورا مرجع قانونی نیست و ما معتقدیم نباید عجولانه برخورد شود و نباید کاندیدای اصلاح‌طلبی از صحنه خارج شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات  تصریح کرد: ارای روحانی قطعا لغزنده است و ریزش خواهد داشت و دلایل ان این است که روحانی تمام وقت خود را صرف مسائل بین‌المللی کرده و به مسائل داخلی توجهی نداشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه انتظار شما در صورت رای آوری مجدد روحانی چیست گفت: انتظار ما از دولت روحانی این است که کابینه خود را جوان‌سازی کند و معتقدیم روحانی باید نسبت به وضع موجود اقداماتی را انجام دهد.

زارع فومنی در پاسخ به سوال دیگری درباره کاندیداتوری بقایی گفت: هر فردی آزاد است کاندیدا شود اما با توجه به بازداشت و پرونده‌های بقایی بعید می‌دانیم که کاندیدای اصلی باشد. معتقدیم بقایی آمده ستاد احمدی‌نژاد را آماده کند و فکر می‌کنیم آقای احمدی‌نژاد لحظه آخر تصمیم جدی را بگیرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات  با بیان اینکه متاسفانه تیم آقای احمدی‌نژاد به دنبال ایجاد دو قطبی کردن فضا است گفت: احمدی‌نژاد بهترین زمان را برای پاسخ به تهمت‌ها را حال حاضر دیده و مطمئنا این چندمین بیانیه او نخواهد بود.

زارع فومنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات 96 نیز گفت: بنده معتقدم ورود حجت‌الاسلام رئیسی به عرصه انتخابات یک خطر جدی برای روحانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.