نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

سپاه آزادسازی جولان تهدید ایران را افزایش می‌دهد

 کاتز وزیر حمل و نقل اسرائیل

عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل سپاه آزادسازی جولان توسط حزب‌الله عراق را تهدیدی جدی برای این رژیم خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسرائیل کاتز، یکی از اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به جروزالم پست گفت که تشکیل تیپ جدید حزب الله در عراق با هدف آزادسازی بلندی‌های جولان از دست اسرائیل باعث تشدید تهدید ناشی از ایران در مرزهای شمالی خواهد شد.  

کاتز دراین ارتباط گفت: گروه معروف به سپاه آزادسازی جولان  تهدید ناشی از حضور ایران و حزب‌الله در سوریه و به طور خاص در بلندی‌های جولان را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: من مدتهاست که اعلام کرده‌ام اگر به ایران اجازه تشکیل پایگاه در سوریه داده شود تهدیدی برای امنیت اسرائیل و منبع همیشگی بی ثباتی منطقه‌ای و تنش و اختلاف با اکثریت شیعه در سوریه و همچنین کشورهای سنی در منطقه خواهد شد.

سیدهاشم الموسوی، سخنگوی جنبش النجبا عراق اخیرا گفته بود: «ما از سوریه خارج نمی‌شویم مگر تا آخرین تروریست خارج شود. ما به خاطر طوایف و مذاهب مختلف در سوریه می‌جنگیم و به هیچ عنوان تغییر جمعیتی را دنبال نمی‌کنیم. بعد از پیروزی‌های اخیر سپاه آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم. این سپاه آموزش دیده است و نقشه‌های دقیقی دارد. اگر حکومت سوریه درخواست کند ما آماده ایم که با هم‌پیمانان‌مان در آزاد‌سازی جولان وارد شویم».

وی گفت: «اجازه نمی‌دهیم کشورهای عربی و اسلامی در منطقه تبدیل به کشورهای کوچکتر از محیط اسرائیل شوند».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.