نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

عملکرد سال ۹۵ وزارت دفاع/ از رونمایی «کرار» و «باور ایرانی» تا شلیک «اس۳۰۰» و «ذوالفقار ۷۰۰کیلومتری»

 دستاوردهای دفاعی

عملکرد وزارت دفاع در سال ۹۵ با استقرار و تست سامانه اس۳۰۰ و رونمایی از تانک پیشرفته کرار، سامانه باور ۳۷۳ و خط تولید موشک ۷۰۰کیلومتری ذوالفقار همراه بود.

گروه امنیتی ــ دفاعیخبرگزاری تسنیم - سیدمحمد طاهری: سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است.  

اقدام و عمل اما برای متخصصان صنایع دفاعی کشور که حاصل تلاش اساسی‌ترین نیاز کشور یعنی امنیت را تامین می‌کند، معنای دیگری دارد.

در این سال نیز کارشناسان و متخصصان صنایع دفاعی کشور توانستند اقدام و عمل را با طراحی، تولید و ساخت سامانه‌های دفاعی بومی و پیشرفته در حوزه دفاع و امنیت به نمایش بگذارند.

در این گزارش، نگاهی داریم به عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 1395 که با افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید (اکتوژن) در 18 فروردین سال 1395 آغاز و با رونمایی از "کرار" پیشرفته‌ترین تانک ایرانی به پایان رسید.

 18 فروردین  - افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید

 18 فروردین امسال بود که کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید (اکتوژن) با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع به بهره برداری رسید که افتتاح و رونمایی شد.

سردار دهقان در مراسم افتتاح این کارخانه گفته بود: با ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند و روزآمد دفاعی، پشتوانه‌ای مطمئن برای صنایع دفاعی خواهیم داشت و وزارت دفاع همزمان با تلاش برای افزایش دقت سامانه‌های تسلیحاتی، ‌افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح‌های مختلف را مورد توجه قرار داده و دستیابی به دانش فنی تولید مواد منفجره اکتوژن و محصولات ترکیبی آن را در دستور کار قرار داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.