نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

ما به چشمان خود اعتماد داریم نه CNN

پاسخ جالب معاون نخست وزیر مجارستان به آیت الله مکارم شیرازی

ژولت شمین در پاسخ به سؤال حضرت آیت الله مکارم که آیا آنچه که در ایران مشاهده کردید با آنچه که در رسانه ها به نمایش می گذارند، یکسان است؟، بیان داشت: ما به سی ان ان (CNN) اعتقاد نداشته و به چشم خود اعتماد داریم.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، ژولت شمین پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قم اظهار داشت: مایه افتخار ماست که جنابعالی هیأت مجاری را پذیرفتید و زمانی که نخست وزیر مجارستان نیز در تهران حضور داشتند، حضرت آیت الله خامنه ای هم ایشان را پذیرفتند. وی ابراز داشت: مجارستان روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و روابط ما روز به روز بهتر و بهتر خواهد شد و تا به امروز قراردادهای بسیاری به امضاء رسیده و در این سفر نیز قرارداد هسته ای به امضاء خواهد رسید.

 

 

معاون نخست وزیر مجارستان خاطرنشان ساخت: یک هزار و 500 دانشجوی ایرانی در مجارستان در حال تحصیل بوده و دولت فعلی مجارستان دولتی مسیحی است و قانون اساسی ما نیز با نام خداوند آغاز شده و آماده گفتگو بین الادیانی به خصوص با ملت هایی که کتاب دینی دارند، می باشیم.

 

ژولت شمین تصریح کرد: ما می دانیم که جنابعالی نقش زیادی در ترویج دین و گفتگو میان ادیان داشته و کشور ما در هیچ زمانی داعش را دولت و اسلامی نمی داند؛ تروریست، دین و نژاد نداشته و فقط شیطان است؛ چراکه دین و تروریست نمی تواند در یک قالب قرار بگیرد.

 

وی با بیان این مطلب که نظر رهبران دینی درباره داعش و تروریست ها از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: مجارستان کنفرانس های بین المللی زیادی درباره ادیان برگزار کرده و از شما نیز دعوت به عمل می آوریم.

 

معاون نخست وزیر مجارستان ابراز داشت: کشور ما تلاش می کند مردمی که در فقر و مشکل در سوریه و عراق زندگی می کنند، زندگی بهتری داشته باشند و مجارستان احترام و ارزش زیادی برای تلاش ایران برای پذیرش مهاجران افغانی و کشورهای دیگر قائل است.

 

ژولت شمین خاطرنشان ساخت: امروز جهان غرب در حال از دست دادن ارزش های دینی و طبیعی خود است و در اتحادیه مشترک اروپا هم به ما حمله می کنند؛ چرا که  معتقدیم ازدواج باید میان مرد و زن صورت گیرد و اصرار داریم که خداوند از دین و جامعه خارج نشود و ادیان، ارزش های معنوی خود را در جهان مادی نشان دهند.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های دینی شما برای ما محترم است؛ چراکه برای ارزش های معنوی تلاش می کنید؛ ما معتقدیم که سنت های دینی، قدیمی نیست که در موزه نگاه داریم؛ بلکه مردم باید در زندگی روزمره از آن استفاده نمایند.

 

معاون نخست وزیر مجارستان در پایان در پاسخ به سؤال حضرت آیت الله مکارم که آیا آنچه که در ایران مشاهده کردید با آنچه که در رسانه ها به نمایش می گذارند، یکسان است؟، بیان داشت: ما به سی ان ان (CNN) اعتقاد نداشته و به چشم خود اعتماد داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.