نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

آخوندی: می‌پذیرم که باید صبورتر بود

اخوندی

آخوندی پس از حاشیه‌سازی روز گذشته خود در پاستور و برخورد نامناسب با خبرنگار باشگاه خبرنگاران و پرتاب میکروفن خبرنگار، امروز اعلام کرده است: باور کنید که من بسیار صبورم.البته می‌پذیرم که باز باید بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاستور، پس از سؤال یکی از خبرنگاران درباره ایرباس‌‌های پسابرجامی، به صورت غیرعادی از کوره در رفت و پس از بیان الفاظ نامناسب، میکروفن خبرنگار سؤال‌‌کننده را هم از وی گرفت و به گوشه‌ای پرتاب کرد.  

آخوندی امروز در مطلبی با عنوان سلام بر خبرنگاران آزاده ایران که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هم منتشر شده است، مدعی شده است که «‌باور کنید که من بسیار صبورم، لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد، البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.»

در ادامه این یادداشت عباس آخوندی آمده است: ‌سال‌هاست که به روشنی دریافته‌ام که هیچ کشوری روی رستگاری و توسعه را نخواهد دید مگر به یارای گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگارانی آزاده، مستقل و شجاع؛ به همین دلیل نیز سال‌هاست که چه در لباس یک شهروند ساده و چه در مقام وزیر، بر آزادی مطبوعات، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق شهروندان در دسترسی آزاد به اطلاعات پای فشرده‌ام و تمام سعی خود را بکار بسته‌ام.

در بخشی دیگر از یادداشت عباس آخوندی خطاب به خبرنگاران آمده است: همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوی پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و کاستی‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگویم، مثال بارز آن انجام وظیفه پاسخگویی در برابر مجلس محترم شورای اسلامی و نمایندگان محترم در جریان دو استیضاح از اینجانب بود؛ اما آنچه سینه من را تنگ می‌کند، و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است.

در ادامه، آخوندی ادعا کرده است: جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حالی که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام عیار ظاهر می‌شود؛ آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل‌های بعدی یا مشارکت داشته‌اند و یا حامی بوده‌اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و آبادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله‌ای از شک و تردید و دودلی فرو می‌برند.

در بخش پایانی یادداشت وزیر راه و شهرسازی آمده است: باور کنید که من بسیار صبورم لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد. البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.