نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

چند نفر تا ظهر امروز داوطلب ریاست‌جمهوری شدند

ستاد انتخابات کشور

دبیر ستاد انتخابات کشور از نام نویسی 439 داوطلب تا ساعت 13 روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش مشرق، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 13 امروز نیز تعداد 196 داوطلب به ستاد انتخابات مراجعه کردند که از این تعداد، ثبتنام 176 داوطلب قطعی شده است.  

وی با بیان اینکه تا ساعت 13 روز سوم نیز تعداد 439 داوطلب نام نویسی کرده اند، گفت: جوانترین ثبت نام کننده امروز 18 ساله و مسن ترین 88 ساله بودند. در مقایسه تعداد ثبت نام کنندگان این دوره انتخابات با دوره یازدهم باید بگویم در دوره یازدهم در روز اول 75 نفر ثبت نام کردند و در این دوره 126 نفر، در روز دوم دوره یازدهم 69 نفر ثبت نام کردند و در این دوره 161 نفر، در روز سوم دوره یازدهم نیز 99 نفر و در روز سوم این دوره تا الان 196 نفر نام نویسیی کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: براساس دستور وزیر کشور، امروز هیات های اجرایی ما در 429 شهرستان و 637 بخش تشکیل می شود که فرآیند انتخابات را در این شهرستان ها و بخش ها انجام خواهند داد.

پورعلی مطلق درخصوص آخرین وضعیت انتخابات میاندوره ای مجلس گفت: شورای نگهبان درحال بررسی صلاحیت نامزدها است که نتایج آن 8 اردیبهشت اعلام می شود.

وی یادآور شد: درخصوص انتخابات شوراها نیز هیات های اجرایی نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها را امروز به هیات های نظارت ارسال میکند. هیات های نظارت نیز از 25 تا 31 فروردین فرصت برریی صلاحیت ها را دارند و در تاریخ 2 اردیبهشت آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزدها به آنان ابلاغ می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.