نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

چهره‌های سیاسی که در انتخابات ثبت‌نام کردند.

چهره‌های سیاسی که در انتخابات ثبت‌نام کردند/ کاندیداها هنگام ثبت نام چه گفتند؟

حاشیه های چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

در مدت 5 روز اخیر بیش از 20 تن افراد شناخته شده سیاسی که نام برخی از آنها از چندی قبل در تحلیلهای انتخاباتی مطرح می شد، برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند.

به گزارش مشرق، مهلت ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از روز سه شنبه 22 فروردین آغاز شده بود، ساعتی پیش در عصرگاه شنبه 26 فروردین به پایان رسید؛ در این مدت بیش از 1400 نفر با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای تصدی پست ریاست جمهوری نام نویسی کردند؛ افرادی که عمده آنها چهره های ناشناخته ای برای مردم بودند.  

براساس گزارش میزان، ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح دارد که انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای این شرایط  باشند: رجال مذهبی، سیاسی - ایرانی‌الاصل- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران- مدیر و مدبر- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.
با وجود تصریح قانون در رابطه با شرایط ثبت‌نام کنندگان اما بسیاری از افراد که از شرایط فوق‌الذکر تنها تابعیتش را دارا می‌باشند سودای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری و کسب شهرت از این طریق می‌کنند و اندکی موجبات دردسر سیستم انتخاباتی را فراهم می آورند.
اما فارغ از بررسی چرایی حضور افراد ناشناس جهت ثبت نام برای تصدی پست مهم ریاست جمهوری، در مدت 5 روز اخیر بیش از 20 تن افراد شناخته شده سیاسی که نام برخی از آنها از چندی قبل در تحلیلهای انتخاباتی مطرح می شد، برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند.
در ادامه شاخص ترین چهره های ثبت نام کننده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مهمترین اظهارنظرهای آنها پس از ثبت نام (به ترتیب زمانبندی ورود به ستاد انتخابات کشور) را مرور می کنیم:
میرسلیم
مصطفی میرسلیم
میرسلیم پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: من به پشتوانۀ یک حزب ریشه دار پنجاه ساله به کارزار خدمت آمده ام؛ من آمده ام تا سهم شما را از سفره پربرکت انقلاب بگیرم و به شما برسانم؛ من امروز نیامده ام تا حقوق نجومی بگیرم؛ من امروز نیامده ام سهمی برای خود و اطرافیانم مطالبه کنم؛ من آمده ام تا ان شاء ا.. حقوق معطل ماندۀ شما را بگیرم؛ چرا که حق گرفتنیست.
 
پورمختار
 
محمدعلی پورمختار
پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس دهم صبح روز چهارشنبه 23 فروردین و در دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در وزارت کشور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد؛ پورمختار ریاست کمیسیون اصل نود مجلس نهم را در کارنامه خود دارد.
 
زریبافان
مسعود زریبافان
زریبافان پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مشکل ما در کشور ساختار و قوانین نیست، بلکه اعتقاد به اجرای قوانین، مشکل ماست و مسئولینی که آمدند اعتقادی به اجرای قوانین نداشتند و نقطه بسیاری از مشکلات شده است.
ثروتی
موسی الرضا ثروتی
ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور،  در دومین روز از ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد
احمدی نژاد که برای همراهی حمید بقایی به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کرده بود، خود نیز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد؛ احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: حضور و ثبت‌نام من صرفا برای حمایت از بقایی است و به قول اخلاقی که دادم، پایبندم.
غرضی
سید محمد غرضی
غرضی پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: به اعتقاد بنده توان‌های سیاسی ملت به مراتب از دولت بیشتر است و با واگذاری کار مردم به خودشان رضایت آنها را نیز به دست آورد؛ ما تنها کشوری هستیم که شعار نه شرقی و نه غربی را سر داده‌ایم و ظرفت مدت 100 سال گذشته این شعار را محقق کرده‌ایم و همین را ادامه خواهیم داد.
هاشمی طبا
مصطفی هاشمی طبا
هاشمی طبا پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: هرچند آقای روحانی اقدامات خوبی در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی انجام دادند اما فکر می کنم اولویت های جمهوری اسلامی ایران باید تجدید نظر و براساس آن اقدامات لازم انجام شود؛ امروز، افراد مختلف حتی کسانی که در داخل نظام هستند خود را به عنوان اپوزیسیون مطرح کرده و خدماتی که نظام جمهوری اسلامی برای مردم داشته است را نادیده می گیرند.


 
بطحایی
 
حجت الاسلام سیدهاشم بطحایی
حجت الاسلام بطحایی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: انگیزه ام برای شرکت این است که به دنیای غرب و به امریکا و به آنهایی که در خواب هستند و فکر می کنند جمهوری اسلامی دیگر کسی را ندارد، بگویم که امثال من فراوان دارد؛ برای دفاع از جمهوری اسلامی با تمام وجود آماده ام؛من انسان متعصبی نیستم، روی دیانت و تخصص افراد کار می کنم و برای انتخاب تیم کاری خود در صورت انتخاب شدن در انتخابات از افراد متخصص و دین دار استفاده می کنم.
 
سبحانی
حسن سبحانی
سبحانی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: مساله امروز ملت آماده  شدن برای بستن کمربندهای کار و تلاش و تحمل ریاضت و پرداختن هزینه‌های آزادی و استقلال به منظور شتاب بخشیدن و حرکت توسعه یافته است. من تشکیل چنین دولتی را تسریع خواهم کرد.
 
کلهر
مهدی کلهر
کلهر پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: به صورت مستقل اقدام به ثبت نام در انتخابات کرده ام و با هماهنگی احمدی نژاد به ستاد انتخابات کشور نیامده ام؛ شورای نگهبان صلاحیتم را تایید نکند خوشحال می‌شوم.
 
نوروزی
حجت الاسلام حسن نوروزی
حجت‌الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم پیش از ظهر روز جمعه 25 فروردین با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد؛ وی در جمع خبرنگاران گفت: همه ثبت نام کنندگان باید مطیع قانون باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی
حجت الاسلام والمسلمین روحانی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: در سال 92 به مردم عزیز اعلام کردم که نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مهم است و امروز بسیار خوشحالم که در هر سه زمینه با حمایت و کمک مردم قدم های قابل توجهی برداشته شده است؛ همه ما باید دوباره بیاییم؛ من امروز دوباره آمدم برای ایران؛ دوباره آمدم برای اسلام و  آرامش بیشتر در این سرزمین.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.