نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

شوک نفتی ترامپ به عربستان؛ آمریکا ذخایر استراتژیک نفتی خود را وارد بازار می‌کند

خبرگزاری میزان- دولت ترامپ در بودجه سال آتی خود تصمیم گرفته که نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را به فروش برساند. 

ذخایر نفتی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، دولت آمریکا قصد دارد که نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را بفروشد.

بنا به گزارش رویترز در برنامه بودجه آمریکا که روز دوشنبه منتشر شده کاخ سفید پیشنهاد داده که برای جذب 16.5 میلیارد دلار درآمد از اکتبرسال  2018 به صورت تدریجی نیمی از ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا را به فروش برسد.  

هم‌اکنون میزان ذخیره نفت استراتژیک آمریکا نزدیک به 688 میلیون بشکه است که بزرگترین ذخایر نفتی جهان محسوب می‌شود و آزاد کردن نیمی از آن طی ده‌سال یعنی آمریکا  روزانه 95 هزار بشکه نفت را روانه بازارهای نفتی خواهد کرد.

خبر تصمیم آمریکا برای فروش ذخایر نفتی استراتژیک درست یک روز پس از آن اعلام می‌شود که دونالد ترامپ عربستان را ترک کرده‌ است؛ عربستان سعودی از اصلی‌ترین اعضای کشورهای عضو سازمان نفتی «اوپک» بود که برای بالابردن قیمت جهانی نفت طرح «فریز نفتی » یا کاهش تولید را ارائه داد.

«آناس الحاجی» تحلیلگر حوزه اقتصاد نفتی در گفتگو با رویترز می‌گوید: این اقدام دولت آمریکا تلاش‎های سازمان اوپک برای تثبیت قیمت جهانی نفت را به مشکلاتی مواجه می‌کند.

طرح پیشنهادی کاخ سفید نیازمند بررسی و تصویب نهایی مجلس نمایندگان آمریکاست و در صورت تصویب اجرایی می‌شود.

با اعلام خبر این اقدام آمریکا امروز سه‌شنبه قیمت جهانی نفت با کاهش روبرو شد؛ قیمت هر بشکه نفت برنت  امروز با 23 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش  به 53 دلار و 64 سنت رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.