نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

الزهار: روابط با کشورهای حامی مقاومت و در رأس آن، «ایران» باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: الزهار: روابط با کشورهای حامی مقاومت و در رأس آن، «ایران» باید تقویت شود

یکی از اعضای ارشد حماس خواستار سر و سامان دادن و تقویت روابط مقاومت فلسطین با کشورهای حامی آن و در مقدمه همه، ایران شد.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» از اعضای ارشد حماس خواستار بهبود روابط فلسطین با  تمام کشورهای حامی آن شد.  

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، الزهار در سخنانی به سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و تاثیر آن بر مسأله فلسطین پرداخت و گفت: باید در کنار تمام کشورهایی که با ما هستند و از ما حمایت می‌کنند، بایستیم و در مقدمه این کشورها، ایران است.

وی در ادامه گفت: خواستار بهبود روابط با هر کشوری هستم که در کنار ما ایستاده است خواهد ایران باشد، یا ترکیه، یا کره و یا هر کشور دیگری؛ زیرا این مسأله یک تمایز اخلاقی، دینی یا ملی نیست بلکه از جمله «منافع» شده است؛ این به نفع مقاومت فلسطین است که از آن محافظ شود و قدرتش حفظ شود.

الزهار درباره اوضاع سیاسی نیز گفت: طرف‌های عربی چیزی جز رضایت آمریکا نمی خواهند.

وی سپس افزود: اما طرف فلسطینی چه می‌خواهد؟ آیا دولتی با مرزهای 1967 می‌خواهد و آیا این ممکن است آنهم پس از آنکه شهرک ها 60 درصد کرانه باختری را بلعیده‌اند؟  

الزهار در خصوص وحدت فلسطینی ها هم گفت: چگونه می‌توان از وحدت فلسطین سخن گفت در حالی که میان آنچه که می‌خواهیم و میان امکانات برای تحقق آن تفاوت است؛ ما خواستار آشتی نه تنها در کرانه باختری و نوار غزه هستیم بلکه آن را در کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی 1948 می‌خواهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.