نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

مقابله سپاه قدس با داعش در تاریخ منطقه ماندگار شد

لاریجانی در قم
قم - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت سپاه قدس و ملت ایران در مقابله با داعش در کشورهای عراق و سوریه در تاریخ منطقه ماندگار شده است.                          

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در مراسم افتتاح پروژه شهدای مدافع حرم که ظهر پنج‌شنبه در سالن شهید آوینی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امورات عمرانی قم که در شهرداری رقم می‌خورد، رونق گرفته است اظهار داشت: برای پروژه شهدای حرم نام خوبی هم برگزیده‌اند چرا که این شهدای عزیز حق بزرگی بر گردن ملت ایران و ملل منطقه دارند.

وی افزود: موضوع مبارزه با تروریسم یک همت بلند و از خودگذشتگی لازم داشت که این ملت ایران بود که این همت راداشت و به کمک ملت عراق و سوریه رفت.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به آزادسازی موصل از دست داعش گفت: این حادثه بسیار بزرگی است که با همت ملت و ارتش عراق بر اساس فتوای آیت‌الله سیستانی رقم خوردو کمک‌هایی که جمهوری اسلامی از لحظه نخست این حادثه داشت کار ماندگاری در منطقه دست.

وی افزود: دیگران زیاد صحبت می‌کنند و ائتلاف ایجاد می‌کنند اما در مقام عمل در روی زمین کاری ازشان دیده نمی‌شود و این نیروی قدس بود که به کمک مردم سوریه و عراق رفت و این افتخار در تاریخ ماند و شهدایی که در این مسئله مشارکت داشته‌اند جزو بهترین شهدایی هستند که در خارج از وطن خودشان برای ارزش‌های مهمی جانفشانی کردند.

لاریجانی با اشاره به کلنگ‌زنی هشت مجموعه ورزشی در این مراسم اظهار کرد: در قم سرانه فضای ورزشی و تفریحی کم است و این کار به قاعده‌ و فکر شده‌ای است.

رایزنی برای دسترسی بهتر به قطار سریع السیر در قم

وی با اشاره به اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: اصل طرح از طریق فاینانس تأمین اعتبار شده و در حال اجرا است. قسمتی هم که مربوط به قم است در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم تدبیر شد که دسترسی‌ها و مسیر خوبی داشته باشد.

وی افزود: در مورد فرودگاه هم که در سال‌های اخیر پیچی خورده بود در جلسه‌ای که با آقای آخوندی داشتیم به نتایجی رسیدیم و امیدواریم که کارهایش رسیدگی شده و در قم صاحب فرودگاه شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله دیگری گرفتاری طرح حرم تا جمکران است که طرح بسیار مهمی است و در سال‌های اخیر به نقاط خوبی رسیده است اظهار داشت: این طرح یک مشکلی از نظر طرح شهرسازی داشت و نظر آقایان و وزارت شهرسازی با نظر آقایان یکی نبود که برخی پروژه‌های شهرداری دچار مشکل می‌شد.

وی افزود: این موضوع در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و نظر موافق وزیر راه و شهرسازی گرفته شد تا اقدامات شهرداری به ثمر برسد.

ساماندهی بهم‌ریختگی مالی در شهرداری قم

لاریجانی با بیان اینکه در شهرداری قم بعد از به هم ریختگی که از نظر مالی وجود داشت، در دوره جدید تلاش‌های خوبی انجام شد، ابراز داشت: ساماندهی وضعیت مالی شهرداری که با کمک‌هایی صورت گرفت موجب بهبود اوضاع شده است.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری قم عنوان کرد: پروژه‌های خوبی را در شهر قم بر اساس یک منطق علمی و درست در حال دنبال کردن هستند و پروژه‌هایی که برای شهر قم ضرورت داشت را سامان داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهر قم بسیار بزرگ شد و خیابان‌های قبلی کشش این بار ترافیکی را نداشت و لازم داشت که این اتصالات برقرار شود.

لزوم حمایت مسئولان از شهرداری قم

وی خاطرنشان کرد: یک نگاه عالمانه و عاقلانه در کارها وجود دارد و نویده دهنده این است که آینده قم وضعیت به سامانی خواهد داشت.

لاریجانی گفت: توجه به ایجاد مراکز ورزشی در مناطقی که محرومیت ویژه‌ای دارند کارهای بسیار مهمی بود و اینها کمک به درخشش شهر قم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قم در زمینه بهداشت و سلامت هم اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: یکی از این اقدامات بیمارستان هزار تخت خوابی است که در  منطقه پردیسان آغاز شده که طرح جامع آن تدوین شده و عملیات عمرانی آغاز شده است. این مجموعه هتل و بیمارستان بزرگی هم دارد که می‌تواند برای شهر قم و استان‌های مجاور رکن بهداشت باشد.

لاریجانی گفت: امیدواریم مسئولان آینده شهر قم هم حامی شهرداری قم باشند برای اینکه این کارهای بزرگ را پیش ببرد و نمایندگان قم هم پیگیر کارها هستند و تلاش می‌کنیم این مسائل به خوبی رقم بخورد.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای استفاده از فاینانس

وی با بیان اینکه بضاعت اقتصادی کشور از نظر بودجه‌های دولتی دچار مشکل است و باید طرق دیگری برای آبادانی قم تلاش کرده و منابع پایداری برای شهرداری قم فراهم کنیم افزود: مسئولان استان قم باید سریع‌تر از امکانات فاینانس برای آبادانی شهر و سرمایه‌گذاری تولید و صنعت پیگیری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراهم شدن امکانات استفاده از فاینانس از طریق کشورهای مختلف ادامه داد: در سفر اخیری که به کره جنوبی داشتیم حدود هشت میلیارد دلار خطوط فاینانس در ایران در نظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به تصویب خط دوم متروی قم گفت: در حال تلاش هستیم که این خط هم از فاینانس استفاده کنند و این امکان برای بخش‌های دیگر هم وجود دارد.

لاریجانی با دعوت از سرمایه‌گذاران شهر قم برای استفاده از فاینانس اظهار کرد: هم صنعت هتل‌سازی و هم صنایع دیگر اگر بخواهند از فاینانس استفاده کنند از سوی مسئولان قم حمایت خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.