نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

سفیر انگلستان به گزارش صدا و سیما در مورد زاغری واکنش نشان داد

خبرگزاری فارس: سفیر انگلستان به گزارش صدا و سیما در مورد زاغری واکنش نشان داد

«نیکلاس هاپتون» در توییتر نوشت گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ در مورد نازنین زاغری «مایه ناامیدی» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلاس هاپتون» سفیر انگلستان در تهران روز چهارشنبه به گزارش اخیر بخش خبری «20:30» شبکه دو سیما در مورد بازداشت «نازنین زاغری راتکلیف» واکنش نشان داد.  

این گزارش گاف اخیر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلستان در مورد زاغری را نشانه ناصحیح بودن روایت رسمی لندن از دلیل سفر او به تهران، دانسته است.

در حالی که تاکنون مقامات انگلیسی تأکید داشتند که زاغری در سفری صرفا شخصی و با هدف دیدار خانواده‌اش به ایران آمده، جانسون دو هفته پیش در نشستی در پارلمان انگلستان گفت که او در ایران در حال «آموزش دادن خبرنگاران» بوده است.

این اظهارات جانسون بلافاصله با واکنش شدید رسانه‌های انگلیسی مواجه شد، تا جایی که وزیر خارجه انگلستان از اظهاراتش عذرخواهی کرد.

این در حالی است که «مایکل گوو» وزیر محیط زیست انگلستان هم در دفاع از جانسون، گفته است که نمی‌داند زاغری برای چه کاری به ایران سفر کرده بود.

هاپتون امروز در واکنش به گزارش تلویزیون ایران در مورد اظهارات جانسون در مورد زاغری در توییتر نوشت: «گزارش نادرست و نامتوازن شب گذشته 20:30 صدا و سیمای ایران مایه ناامیدی است. این گزارش به اینکه دولت انگلستان تصریح کرده که تنها دلیل حضور نازنین زاغری راتکلیف در ایران دیدار خانواده‌اش در تعطیلات بوده، اشاره‌ای نکرد.»

جانسون که امروز در لندن با همسر راتکلیف دیدار کرده، قرار است تا پایان سال جاری میلادی به تهران سفر کند. بنا بر اعلام وزارت خارجه انگلستان، ممکن است همسر زاغری هم جانسون را در این سفر همراهی کند.

بنا بر اعلام منابع انگلیسی، اعطای مصونیت دیپلماتیک به نازنین زاغری یکی از گزینه‌هایی است که لندن در حال بررسی است تا از این طریق بتواند وی را آزاد کند.

زاغری سال گذشته در حالی که تهران را برای بازگشت به انگلستان ترک می‌کرد، بازداشت شد. وی که پیش از این با بنیاد «تامسون رویترز» همکاری داشته به «همکاری با موسسات معاند و مشارکت در فعالیت‌های براندازی نرم» متهم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.