به گزارش گروه خبر برنا ، ژنرال «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش هنوز زنده است و در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه مخفی شده است.  

وی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» اظهار داشت: ما اطلاعات زیادی داریم که نشان می‌دهد، البغدادی هنوز در قید حیات است و در مرز میان عراق و سوریه و در مناطق صحرایی در تردد است. زیرا هنوز در این مناطق، داعش حضور دارد.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکید کرد: اطلاعات موجود به طور مشخص‌تر تاکید دارند که خلیفه خودخوانده داعش در منطقه‌ای بین شهر القائم در استان الانبار عراق و شهر البوکمال سوریه در ساحل رود فرات تردد می کند.

این مقام امنیتی عراق به تعداد دقیق فرماندهان و سرکرده های داعش که هنوز در این منطقه مرزی حضور دارند، اشاره ای نکرد ولی تخمین زد ده ها نفر باشند و البغدادی نیز در میان آنها باشد.

ژنرال رسول اظهار داشت سرکرده‌های داعش مثل موش در مخفیگاه‌های دورافتاده در زیر زمین زندگی می‌کنند و برخی از آنها برای فرار، لباس کشاورزان یا زنان را می پوشند.

این در حالی است که پیش از این، ابتدا اخباری درباره مرگ البغدادی و سپس قرار داشتن او در اسارت نیروهای آمریکایی منتشر شده بود.