نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

آخرین آمار داعشی‌های باقی‌مانده در عراق و سوریه

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد، کمتر از ۱۰۰۰ داعشی در عراق و سوریه حضور دارند. این رقم نسبت به بیانیه پیشین ائتلاف ضد داعش یک سوم شده است.

به گزارش شریان نیوز،ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد، کمتر از ۱۰۰۰ داعشی در عراق و سوریه حضور دارند. این رقم نسبت به بیانیه پیشین ائتلاف ضد داعش یک سوم شده است.  
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عراق و سوریه هر دو بعد از یکسال مبارزه پیروزی خود را علیه داعش در هفته‌های اخیر اعلام کردند.
ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در پاسخ به سوالات خبرگزاری رویترز در بیانیه‌ای از طریق ایمیل اعلام کرد: با توجه به تعهد ائتلاف و عزم شرکای ما برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه ما پیش‌بینی می‌کنیم که کمتر از ۱۰۰۰ تروریست داعشی در مناطق مشترک عملیاتی سوریه و عراق حضور دارند. البته این ارقام شامل غرب سوریه نمی‌شود که در حال حاضر تحت کنترل بشار اسد، رییس جمهور سوریه است.
روسیه متحد اصلی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرده بخش اصلی جنگ با داعش در سوریه به پایان رسیده است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرده وظیفه اصلی در سوریه اکنون نابودی جبهه النصره است.
ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در پنجم دسامبر اعلام کرده بود که کمتر از ۳۰۰۰ نیروی داعش در عراق و سوریه حضور دارند و عراق در نهم دسامبر پیروزی کامل و نهایی خود را علیه داعش اعلام کرد.
در طول سه سال گذشته به گفته این ائتلاف ضد داعش بیشتر نیروهای داعشی دستگیر و یا کشته شده‌اند.
این ائتلاف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نیروهای داعش به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند، گفت: ما تنها می‌توانیم به شما بگوییم که با شرکایمان برای کشتن و دستگیری تمام اعضای باقی مانده داعش کار می‌کنیم. ما به دنبال نابودی شبکه و جلوگیری از قدرتمندتر شدن دوباره آنها هستیم.  همچنین ما تلاش می‌کنیم که از فرار آنها به کشورهای مرزی جلوگیری کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.