نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

پاسخ به نمایش نتانیاهو؛ "ظریف" هرمس ۴۵۰ اسرائیل را به نمایش بگذارد

ظریف در پاسخ به نمایش امروز نتانیاهو، لاشه پهپادی که پدافند هوایی سپاه پاسداران در دوم شهریور ماه سال ۹۳ در حوالی نطنز ساقط کرد را در یک اجتماع بین‌المللی به نمایش بگذارد تا مشخص شود، متجاوز کیست.   

پاسخ به نمایش نتانیاهو؛ "ظریف" هرمس 450 اسرائیل را به نمایش بگذارد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم - حسین دلیریان، امروز در کنفرانس امنیتی مونیخ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نمایش بخشی از بال پهپاد سرنگون شده را در یک نمایش مضحک، به دست گرفته و تهدیدات تندی را علیه ایران مطرح کرد.

ماجرای این قطعه از بال پهپاد، به آنجا بازمی‌گردد که چند روز پیش اسرائیلی‌ها اعلام کردند که یک فروند پهپاد در حال حرکت به سمت سرزمین اشغالی بوده که توسط یک فروند بالگرد ارتش اسرائیل رهگیری و سرنگون شده است.

این پهپاد اگر چه مشخص نیست که متعلق به کدام کشور است اما اسرائیلی‌ها ادعا کردند که ایرانی بوده و از پایگاهی در حمص کنترل می‌شده است که اسرائیل برای هدف قراردادن محل هدایت پهپاد، به یک پایگاه نظامی حمله هوایی می‌کند و البته در مسیر برگشت، یک فروند از جنگنده‌های مهاجم توسط پدافند هوایی ارتش سوریه هدف قرار گرفته و بدین ترتیب اف 16 اسرائیلی ساقط می‌شود.


نمایش امروز نتانیاهو

اگرچه ایران، سوریه و یا ائتلاف متحدین سوریه، ایرانی بودن این پهپاد را تایید نکرده‌اند اما با فرض ایرانی بودن این پهپاد، این پرنده بی سرنشین در آسمان کشور سوریه در حال پرواز بوده و که نهایتا در آسمان جولان اشغالی (بخشی از خاک سوریه که سال‌هاست توسط اسرائیل اشغال شده است) توسط بالگرد صهیونیست‌ها سرنگون شده است.

حالا نتانیاهو در اقدامی عجیب، بخشی از بال این پهپاد سرنگون شده را در کنفرانس امنیتی مونیخ که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در آن حضور دارد، به نمایش گذاشته و تهدیدات تندی را متوجه ایران کرده است.

"پهپاد هرمس 450" چیست و چگونه سرنگون شد؟

نکته اینجاست، بر فرض که این پهپاد ایرانی هم بوده باشد، پرنده در آسمان یک منطقه که قانونا جزوی از خاک سوریه است در حال پرواز بوده و توسط اسرائیلی ها ساقط شده است. در همین رابطه پیشنهادات می‌شود که جناب آقای ظریف در پاسخ به نمایش امروز نتانیاهو، لاشه پهپادی که پدافند هوایی سپاه پاسداران در دوم شهریور ماه سال 93 در حوالی نطنز ساقط کرد را در اولین فرصت در یک اجتماع بین‌المللی به نمایش بگذارد تا مشخص شود، متجاوز کیست.


لاشه پهپاد هرمس 450 بعد از سرنگونی - شهریور 93 (بالا) - ترمیم بدنه همین پهپاد - مهر 95 (پایین)

این پهپاد که هرمس 450 بود، به محض نزدیک شدن به مرزهای کشورمان در تور پدافندی قرار گرفته بود اما بنابر اعلام فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، به پهپاد اجازه داده شد تا وارد آسمان کشورمان شده و مشخص شود که ماموریتش چیست. بعد از ورود این پهپاد به آسمان کشور، این جاسوس به سوی تاسیسات هسته‌ای نطنز حرکت می‌کند و مشخص می‌شود که ماموریتش چیست.

نمایش پهپاد هرمس 450 اسرائیل و پهپادهای جدید سپاه

با مشخص شدن ماموریت پهپاد جاسوسی اسرائیل، بلافاصله این پرنده توسط پدافند هوایی سپاه سرنگون می‌شود و لاشه آن نیز بعدها ترمیم شده و در نمایشگاهی که 10 مهر ماه سال 95، به نمایش گذاشته شد که نشان می‌داد، بدنه ترمیم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.