نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

راههای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان

 عکس

یک کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو راههای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان را تشریح کرد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، نسیم باقری نسامی - کارشناس ارشد تغذیه سازمان غذا و دارو در مورد راههای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان که یکی از مشکلات شایع روزه‌داری در روزهای گرم و طولانی تابستان است نکاتی را به ایفدونا بیان کرد که می‌توان با رعایت این نکات از شدت احساس تشنگی و کم آبی بدن مقابله کرد. 

ادامه مطلب ...

روسیه، ایران و سوریه آماده نبرد بزرگ در حلب

در پی اقدام کشورهای غربی در اعزام مستشاران و نظامیان خود به شمال سوریه برای شرکت در عملیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع، روسیه، ایران و سوریه نیز آماده نبرد بزرگ در حلب می‌شوند.

به گزارش مشرق، در سایه فعالیت گسترده سرویس‌های اطلاعات غربی در خاک سوریه، در مدت اخیر نظامیان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به افسران و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه ملحق شدند تا به نیروهای دموکراتیک سوریه رسیده در عملیات نظامی ضد داعش کمک کنند.
 
ادامه مطلب ...

دیپلمات‌های آمریکایی: به ارتش سوریه حمله کنید

 حدود 50 تن از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه آمریکا با امضای یادداشتی ضمن انتقاد از سیاست‌های واشنگتن در قبال سوریه، خواستار اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در این سند که به امضای 51 تن از مقام‌های ارشد و میان‌رده وزارت امور خارجه آمریکا رسیده است، از دولت واشنگتن خواسته شده که علیه دولت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه و ارتش این کشور حملات هدفمند به عمل آورد تا از این طریق، به زعم آنها، جنگ داخلی در این کشور متوقف شود.

در این یادداشت که برای نخستین بار نشریه وال استریت ژورنال از آن پرده برداشت، امضاکنندگان خواستار حملات نظامی هدفمند علیه دولت دمشق شده‌اند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت: کاخ سفید همچنان با مداخله نظامی بیشتر آمریکا در مناقشه سوریه مخالف است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: به نظر می رسد امضای چنین یادداشتی سیاست‌های اوباما را در قبال دولت بشار اسد تغییر چندانی ندهد.

آمار انصراف‌ ایرانی ها از حج تمتع و عمره

 

آمار انصراف‌ ایرانی ها از حج تمتع و عمره

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمام ۱۷ هزار نفری که قسط اول حج ۹۵ را پرداخته بودند، بعد از اعلام ما پول خود را از بانک پس گرفته‌اند، گفت: از 1.5 میلیون نفری که برای حج تمتع ثبت نام کرده‌اند، هیچ کس انصراف نداده اما از 6.5 میلیون نفری که برای عمره ثبت نام کرده‌اند تاکنون 7 هزار نفر انصراف داده‌اند.
پایگاه خبری ریشه

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمام ۱۷ هزار نفری که قسط اول حج ۹۵ را پرداخته بودند، بعد از اعلام ما پول خود را از بانک پس گرفته‌اند، گفت: تاکنون یک نفر هم از حج انصراف قطعی نداده است.

سعید اوحدی از آمار انصراف‌ها از حج تمتع و عمره و همچنین دلایل اصلی مخالف سعودی‌ها با حضور زائران ایرانی سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه در فراخوان اول ثبت نام و پرداخت قسط اول حج 95 تعداد 17 هزار نفر ثبت نام کرده‌ بودند، گفت: از آنجایی که با توجه به کارشکنی سعودی‌ها پیش بینی این روز را می‌کردیم، با هماهنگی با بانک ملی تصمیم گرفته شد تا زائران حساب را به نام خودشان باز کنند. 

ادامه مطلب ...

عقب نشینی داعش از مرکز شهر فلوجه/ داعش فروپاشید

"فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که شهر محاصره شده فلوجه از نظر نظامی سقوط کرده و بزودی نیروهای عراقی کنترل کامل دیگر مناطق شهر را به دست خواهند گرفت."

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، وب سایت شبکه "الجزیره" گزارش داد: «نیروهای عراقی توانستند به مرکز شهر فلوجه وارد شوند و طی درگیری های شدید، داعش از مرکز این شهر عقب نشینی کرد.»

 

الجزیره در ادامه گزارش داد: «"ثامر الحسینی" فرمانده نیروهای واکنش سریع اعلام کرده که نیروهای عراقی در نزدیکی ساختمان فرمانداری فلوجه مستقر شده اند و داعش در پی قطع شدن گذرگاه  اصلی این گروهک به سمت مرکز شهر، به طور کامل فروپاشید.»

  

ادامه مطلب ...

رونمایی از 3 محصول جدید یگان ویژه

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از رونمایی از سه محصول جدید یگان ویژه در هفته ناجا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسن کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محصولات و تولیدات جدید یگان ویژه، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که ما در یگان ویژه داریم توجه به اصل بازدارندگی و اجتماعی بودن است و از این رو در طراحی محصولات یگان ویژه آن را مدنظر قرار می‌دهیم. همچنین تاکید دیگری که در مورد محصولات یگان ویژه وجود دارد این است که باید تمام محصولات ما ساخت داخل باشد؛ یعنی محصولات ما باید بومی و تماما ساخت داخل باشد و جز در مواردی معدود که مشابه داخلی آن وجود نداشته ما محصولاتمان تولید داخل کشور است. 

ادامه مطلب ...

اس ۵۰۰ روسیه سلاح دریایی می شود

روسیه برای افزایش آمادگی دفاع هوایی از ۱۷ میلیون و ۷۵ هزار کیلومتر مربع پهنه خاکی و همچنین آب های ساحلی خود، طرح استقرار پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی یعنی اس ۵۰۰ را روی یکی از ناوهای در حال ساخت با موتور اتمی اجرا می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ اس 500 با مدیریت هوشمند، 600 کیلومتر برد سطح زمین و 40 کیلومتر ارتفاع، توان نابودی موشک های میان برد، قاره پیما، مافوق صوت، بالدار کروز، پهپادهای رادار گریز، ماهواره های مخابراتی و تاسیسات نظامی و تهاجمی هوافضا را دارد و همزمان 10 فروند انواع موشک های بالستیکی مافوق صوت را با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه ردیابی و منهدم می کند. 

ادامه مطلب ...