نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما با نام اوج رونمایی شد.

به گزارش شریان نیوز، همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی در مراسمی که به همین مناسبت با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ، سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، جمعی از مدیران ارشد، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شبکه همکاران صنعتی - تحقیقاتی برگزار شد، نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما  با نام  اوج رونمایی شد.


سردار دهقان در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاورد درخشان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طی سخنانی اظهار داشت: موتور توربوجت ملی «اوج» که در اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا و با دستان با کفایت دانشمندان، طراحان و متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده، یکی از پیچیده ترین محصولات هوایی است که بدون هیچگونه مشارکت خارجی چه در حوزه دانشی و چه در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری طراحی و در سال اقدام و عمل اولین نمونه ساخته شده آن به منصه ظهور رسید.

سردار دهقان گفت: با نهایی شدن ساخت این محصول علاوه بر قطع رشته های وابستگی به اینگونه موتورهای هوایی، جمهوری اسلامی ایران در زمره 8 کشور صاحب دانش طراحی و فناوری ساخت این دسته از موتورها قرار گرفت.
 
ادامه مطلب ...

وخامت اوضاع در حسکه سوریه

نیروهای کُرد درگیری را در شهر حسکه آغاز کردند و قصد اشغال کامل این شهر را دارند. ارتش سوریه نیز در واکنش به این مسئله تأکید کرد که نیروهای «آسایش» دست به نوعی سرقت زده‌اند.    

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، درگیری ارتش سوریه با یگانهای کُرد این روزها تشدید شده و این مسئله برای نخستین بار رخ نداده است؛ چرا که 4 ماه پیش، در شهر «قامشلی» به مدت دو روز شدیدا درگیر شدند.

 

چند روز پیش نیز با شلیک نخستین گلوله از سوی نیروهای کُرد، جنگی آغاز شد که با جنگهای پیشین متفاوت بود. این درگیری این بار به خاطر عوامل شخصی نبود، بلکه برآیند تصمیمهای دوجانبه است که یگانهای کُرد با صدور دستوراتی، گروهی از نیروهای دفاع ملی سوریه را مجبور کردند که مناطق خود را ترک کنند؛ این مسئله نیز سبب شد که ارتش سوریه از نیروهای کُرد بخواهد که از مناطق تحت کنترل خود خارج شوند. به سرعت این کشمکش، به حملات «آسایش» به نیروهای سوریه ختم شد.

  

ادامه مطلب ...

سامانه موشکی "باور ۳۷۳" رسماً رونمایی شد

 باور 373

سامانه موشکی باور ۳۷۳ رسما با بازدید رئیس جمهور از آن، رونمایی شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، همزمان با 31 مرداد روز صنعت دفاعی حجت الاسلام حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از توانمندی های این وزارتخانه در حوزه هوایی شامل بخش های هواپیماهای جنگنده و ترابری، بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری‌های نوین بازدید و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و تحولات این حوزه راهبردی از جمله مراحل طراحی و ساخت نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما قرار گرفت. 

ادامه مطلب ...

اخطار شناور سپاه به ناو جنگی آمریکا

  در خلیج فارس؛

ناو جنگی آمریکا با شنیدن اخطار گشت 114 شهید موسایی دیر، بلافاصله باتغییر مسیر به آبراه بین المللی بازگشت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، یکی از اتفاقات مهم سفر یک روزه بازدید از سکوهای گازی پارس جنوبی شماری از مسوولان و اهالی رسانه، قرار گرفتن رزم ناو جنگی آمریکا در مسیر گشت 114 شهید موسایی در آبراه بین المللی بود که با اخطار ناخدای گشت 114 شهید موسایی، ناو جنگی آمریکا نسبت به تغییر مسیر خود بلافاصله اقدام کرد و به آبراه بین المللی برگشت 

ادامه مطلب ...

رهبر انقلاب: به یکی از سران فتنه گفتم شما در ظاهر با نظام هستید اما مدیریت جریان به دست بیگانگان می‌افتد

  در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران؛

حضرت آیت الله خامنه ای نقش مساجد را در افزایش مقاومت و تحکیم هنرمندانه حصار فرهنگی، مهم ارزیابی کردند و افزودند: مسجد پایگاه بزرگ بسیج و حرکت فرهنگی است.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، مساجد را پایگاه «اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی» خواندند و با اشاره به ضرورت تقویت ایمان دینی مردم به عنوان تکیه‌گاه اصلی انقلاب و نظام افزودند: برای تشخیص تکلیف در قبال مسائل جاری باید با نگاهی کلان و فرهنگی، روند کلی حرکت جامعه را تحلیل و جریان‌شناسی کرد. 

ادامه مطلب ...

نیروهای عراقی به ۵۰۰ متری مرکز القیاره رسیدند/درگیری‌های شدید در ورودی‌های القیاره

جدیدترین تحولات میدانی عراق؛

 

 نقشه موصل

منابع امنیتی عراق از درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی این کشور و تروریستهای داعشی در ورودی‌های القیاره خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، عبدالله الجبوری فرمانده عملیات نینوا گفت که نیروهای مشترک عراق، به فاصله 500 متری مرکز ناحیه القیاره واقع در 65 کیلومتری جنوب نینوا رسیده‌اند.

وی افزود که نیروهای مشترک عراق اکثر چاههای نفتی در این مناطق که داعش نفت خام را از آنجا به سرقت می‌برد، به کنترل خود در آورده‌اند. 

ادامه مطلب ...

شوک روسیه به عربستان با به رسمیت شناختن شورای عالی سیاسی یمن

تهران - ایرنا - پایگاه خبری اخبارالساعه امروز (سه شنبه) نوشت: روسیه با به رسمیت شناختن شورای عالی سیاسی یمن، ائتلاف سعودی متجاوز به یمن را متعجب و غافلگیر کرد.

این پایگاه خبری به نقل از کاردار سفارت روسیه در صنعا ٬از تایید و حمایت کشورش از تشکیل شورای عالی سیاسی که حاصل اتحاد و ائتلاف جنبش انصارالله و حزب مشارکت مردمی به ریاست عبدالله صالح (رییس جمهور سابق این کشور) است، خبر داد.
اخبارالساعه این اقدام دولت روسیه را ضربه ای مهلک به کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن به رهبری سعودی و نیز منصورهادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن توصیف کرد.
در این خبر آمده است: روسیه پیش از این نیز با مخالفت کردن با درخواست سازمان ملل از هیات های انصارالله و عبدالله صالح برای همکاری با اسماعیل ولد الشیخ، ضربه دیگری را بر پیکر ائتلاف وارد کرده بود. 

ادامه مطلب ...