نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

خروج ۵۰۰ فرد مسلح از محله «الوعر» در حمص

 
الوعر

روند خروج ۵۰۰ فرد مسلح و خانواده‌های آنها از محله الوعر در حمص آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اخبار سوریه، پنج اتوبوس حامل افراد مسلح و خانواده‌های آنها از محله الوعر واقع در شهر حمص در مرکز سوریه خارج شدند. 

ادامه مطلب ...

نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها اعمال نشود

گفتگو با رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران، بر ضرورت پرهیز مطلق از اعمال نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات تاکید کرد.                        

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علیرضا رحیمی در همایش توجیهی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران، همراهی و همدلی هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات را مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد، تنش‌های احتمالی که ممکن است از بیرون به وجود آید عاقلانه مدیریت شود تا انتخاباتی در تراز کشورمان برگزار شود. 

ادامه مطلب ...

سردار سلیمانی: دیدار مسئولان راهیان نور با رهبر انقلاب انرژی بخش بود

خبرگزاری میزان- مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه دفاع مقدس گنجی است که آن را باید در راهیان نور استخراج کرد، گفت: بحمدالله دیدار دست اندرکاران راهیان نور با رهبر معظم انقلاب اسلامی در 16 اسفند، برای همه ما نشاط آور و انرژی بخش بود.    ادامه مطلب ...

رئیس‌جمهور قانون بودجه ۹۶ را برای اجرا ابلاغ کرد

 
بودجه 96

رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، قانون بودجه سال ۹۶ را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، قانون بودجه سال 96 را برای اجرا ابلاغ کرد.

متن کامل نامه روحانی به شرح زیر است:

سازمان برنامه‌ و بودجه

در اجرای اصل 123 قانون اساسی به پیوست قانون بودجه 96 کل کشور که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 24 اسفندماه 1395 مجلس تصویب و در تاریخ 25 اسفند ماه 95 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 220/106080 مورخ 25 اسفندماه مجلس واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

وایتی از شوخی‌های مقام معظم رهبری با «گل‌آقا»

لبخند، شادمانی و نشاط در جامعه اسلامی از ضروریات است. ضرورتی که شکل آرمانی و تأکید بر وجوب مختلف آن را می‌توان در کلام مقام معظم رهبری به نظاره نشست.

به گزارش شریان نیوز،نشریه انگلیسی اکونومیست سال گذشته گزارشی را درباره شاخص امید به زندگی در کشورهای جهان منتشر کرد.

این گزارش در کمال تعجب عده‌ای اما جمهوری اسلامی ایران را در رده پنجمین کشور دنیا به لحاظ امید مردم به زندگی معرفی کرده بود.[1]

اگرچه برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در داخل کشور که ید طولایی در سیاه‌نمایی از اوضاع دارند، بلافاصله با کنایه به گزارش اکونومیست از این گفتند که «انسان در شرایط ناامیدی امیدوارتر می‌شود»! اما به نظر می‌رسد عدو سبب خیر شده بود تا یکی از واقعیت‌های مهم جامعه ایرانی یعنی «فراهم بودن بستر شادی و امید مردم در ایران» باز هم گفته شود. 

ادامه مطلب ...

رضایی: کاندیدایی که انتخاب نمی‌شود به کمک منتخب بشتابد

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت کسی که درجمع انتخاب شد به صحنه بیاید، کسی که انتخاب نشد به کمک منتخب بشتابد.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت کسی که درجمع انتخاب شد به صحنه بیاید، کسی که انتخاب نشد به کمک منتخب بشتابد.

رضایی همچنین تاکید کرد: امیدوارم نیروهای انقلاب ظرفیت جدیدی از تصمیم گیری جمعی را از خود نشان دهند.

قاضی عسکر: 86 هزار نفر در سال 96 به حج می روند.

قاضی عسکر: 86 هزار نفر در سال 96 به حج می روند/ دیه شهدای مسجدالحرام در 2 مرحله پرداخت می‌شود

امسال با گفتگوهای صریح و منطقی که با وزیر حج عربستان صورت گرفت، به این توافق رسیدیم که سال 96، 86 هزار نفر به حج مشرف شوند.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: سال آینده 86 هزار نفر به حج مشرف می‌شوند. 
ادامه مطلب ...