نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

پیام تسلیت روحانی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان آقاجری

 rouhani tabrik

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت مادر شهیدان لهراسب، ظهراب و اسکندر آقاجری را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت مادر شهیدان لهراسب، ظهراب و اسکندر آقاجری را تسلیت گفت.

متن پیام روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حاجیه خانم امری مادر صبور و بزرگوار سه شهید والامقام دفاع مقدس لُهراسب، ظهراب و اسکندر آقاجری موجب تألم و تأثر خاطر شد.

آن بانوی فداکار با ایمان عمیق، همت بلند و پیروی از آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم‌السلام فرزندانی مؤمن تربیت و برای سرافرازی اسلام و انقلاب، روانه میدان جهاد کرد.

این جانب مصیبت وارده را صمیمانه به خانواده محترم آن مرحومه تسلیت گفته، از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت واسعه الهی و هم‌نشینی با فرزندان شهیدشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

رهبر انقلاب به صدا و سیما: جوان اشرافىِ بیدردِ تن‌ به‌راحت‌داده عیّاش را الگو نکنید

 

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بخشی از توصیه‌های رهبر انقلاب به سازمان صدا و سیما و مطبوعات را منتشر کرده است.

به گزارش نامه نیوز، بخشی از توصیه های رهبر انقلاب به سازمان صدا و سیما و مطبوعات که در 12 اردیبهشت ماه سال 80 بیان فرموده اند، به شرح زیر است: 

صدا و سیما و روزنامه‌ها نباید همواره برای جوان الگوی یک جوان اشرافىِ بیدردِ تن‌به‌راحت‌داده عیّاش را مطرح کنند.

بعضی از مطبوعات نباید در فلسفه‌بافیهای خود طوری حرف بزنند که جوان خیال کند همه هدف انسان این است که از هر راهی شد، یک مشت پول به دست آورد. اگر توانست یک گواهی علمی برای خودش فراهم کند، وسیله‌ای برای پول در آوردن در دستش هست؛ اگر نشد، هر راه دیگری که شد؛ ولو قاچاق، ولو تن دادن به ذلّت و خفت و اهانت، ولو با دستبرد زدن به این و آن! نباید پول را عمده کرد.

تکرار اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان با انتشار مطالبی در توییتر بار دیگر به اتهام زنی علیه ایران و دولت سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در وزارت خارجه عربستان اعلام کرده که این کشور حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا را قویا محکوم می‌کند.

این منبع به شبکه خبری «العربیه»، گفت که این اقدام با همه قوانین بین المللی و اصول دیپلماتیک و حفظ امنیت دیپلمات‌های خارجی در دیگر کشورها در تناقض است و در چارچوب اخلاق و انسانیت نیز نمی‌گنجد.

این منبع همچنین به خانواده سفیر روسیه و دولت و مردم این کشور هم تسلیت گفت.

این در حالی است که «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان بعد از حادثه ترور سفیر روسیه در صفحه توییتر خود به اتهام زنی مجدد علیه ایران و سوریه پرداخته است.

الجبیر مدعی شده که دولت اسد گروه‌های تروریستی و طائفه‌ای را وارد سوریه کرده و ضمن تروریست خواندن سپاه ایران مدعی شده که دولت سوریه از رسیدن به راهکار سیاسی سر باز می‌زند.

وی ادامه داده اگر ابزاری برای اعمال فشار به دولت سوریه ایجاد نشود قتل و آوارگی و ظلم ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه عربستان مدعی شد بشار اسد رئیس جمهور سوریه مسئول بحرانی است که در این کشور شکل گرفته و سلاح ارتش این کشور را که _زمانی اعراب به آن افتخار می‌کردند_ به سوی مردم این کشور نشانه رفته است.

«آندره کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه شب گذشته در جریان حضور در یک نمایشگاه عکس در آنکارا به وسیله یک مرد مسلح که از نیروهای ویژه پلیس ترکیه بود مورد هدف قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

عامل ترور سفیر روسیه اوایل ماه جاری از اعضای گارد حفاظت از سفارت مسکو بوده است

            

شبکه ان تی وی گزارش داد که عامل ترور سفیر روسیه در زمان تجمعات اعتراضی مردم ترکیه علیه مسکو از اعضای گارد حفاظت از ساختمان سفارت بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه ان تی وی گزارش داد که دولت ترکیه از مولود آلتینتاش عامل ترور سفیر روسیه در آنکارا برای حفاظت از ساختمان سفارت مسکو در زمان تجمعات ضدروسی استفاده کرده بود.

 

آلتینتاش اوایل ماه دسامبر که مردم ترکیه در اعتراض به روسیه درباره اوضاع سوریه در مقابل سفارت این کشور تجمع کرده بودند از اعضای گارد امنیتی برای محافظت از سفارت در برابر معترضان بوده است. 

 

شهردار آنکارار نیز پیش از این تایید کرده بود که وی از افسران پلیس ترکیه بوده است. 

 

با این حال دولت ترکیه گفته است که وی از حامیان فتح الله گولن بوده که بعد از کودتای نافرجام اخیر در ترکیه از نیروی پلیس پاکسازی شده است.

هموطنان تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضرور به ترکیه بپرهیزند

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه از هموطنانی که قصد مسافرت به ترکیه دارند خواست تا اطلاع ثانوی از انجام مسافرت های غیر ضروری به آن کشور خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه به دنبال تهدیدات امنیتی در ترکیه اعلام کرد: نظر به شرایط خاص در کشور ترکیه طی روزهای اخیر، به کلیه هموطنانی که قصد مسافرت به این کشور را دارند ، توصیه اکید می گردد تا اطلاع ثانوی، از انجام مسافرت های غیر ضروری به این کشور اجتناب کنند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا هم دوشنبه شب به دنبال ترور سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که فعالیت سرکنسولگری ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم روز سه شنبه تعطیل است.
در اطلاعیه سفارت آمده است: ارائه کلیه خدمات کنسولی در سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم از روز سه شنبه مورخ 30 آذرماه 1395 تعطیل خواهد بود و از هموطنان گرامی درخواست می شود از مراجعه به این اماکن خودداری کنند.
آندره گنادی اوویچ کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در ترکیه دوشنبه شب از سوی یک مامور نیروی ضربتی پلیس در نمایشگاه هنرهای معاصر در آنکارا ترور شد و جان خود را از دست داد.
نمایندگی های سیاسی برخی کشورها از جمله روسیه و جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در چند روز گذشته به دنبال آزادسازی حلب شاهد تظاهرات گروه های افراطی بوده است.

مجلس با کاهش نرخ سود تسهیلات موافقت کرد

  

نمایندگان مردم در خانه ملت با کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی در برنامه ششم توسعه موافقت کردند.
به گزارش مشرق،نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 29 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با 116 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر درجلسه با اصلاح بند 7 ماده 4 لایحه برنامه که از سوی "محمد قسیم عثمانی" نماینده بوکان صورت گرفت،موافقت کردند.

در این پیشنهاد با حذف عبارت «با نرخ تورم» این بند اصلاح شد. 
ادامه مطلب ...

سفیر روسیه در ترکیه ترور شد

radio button           

تلویزیون دولتی ترکیه گزارش داد سفیر روسیه در آنکارا هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، تلویزیون ترکیه گزارش داد افراد مسلح ناشناس با شلیک به سفیر روسیه در آنکارا باعث زخمی شدن وی شده‌اند.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد سفیر روسیه در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد حمله چند فرد مسلح ناشناس قرار گرفته است.

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک می‌گوید حال آقای سفیر «وخیم» است.