نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

لایحه تحریم های ایران و روسیه با مشکل مواجه شد

          

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مصوبه اخیر مجلس سنا که تحریم های جدیدی علیه ایران و روسیه وضع می نماید، دارای یک مشکل آیین نامه ای است.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا که تحریم های جدیدی علیه ایران و روسیه وضع می نماید، دارای یک مشکل آیین نامه ای است که می تواند از به رأی گذاردن فوری آن در مجلس نمایندگان آمریکا ممانعت کند.

«قانون مقابله با فعالیت های ثبات زدای ایران» که دربردارنده تحریم های جدیدی علیه روسیه نیز هست، هفته گذشته با اکثریت آراء (۹۲ رأی مثبت در برابر ۲ رأی منفی) در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید. 

ادامه مطلب ...

تغییر در نظام سلطنتی عربستان/ ملک سلمان پسرش را «ولیعهد» کرد

           

پادشاه عربستان سعودی با بر کناری «محمد بن نایف» پسرش را به عنوان ولیعهد و جانشین خود منصوب کرد.

«ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی با بر کناری «محمدبن نایف» پسرش را به عنوان ولیعهد و جانشین خود منصوب کرد.

 

طبق دستور جدید شاه قانون نظام سلطنتی تغییر یافته و شاه باید یکی از فرزندان یا فرزند اصلح فرزندان پادشاه مؤسس (عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود) باشد. 

ادامه مطلب ...

فرودگاه نظامی ایران در اطراف «پالمیرا»/ حمله هوایی جنگنده آمریکایی

«در این فرودگاه پهپادهای ایرانی به پرواز درمی آیند و به تهدیدی برای نیروهای ارتش آمریکا تبدیل شده اند.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وب‌سایت خبری «ارم نیوز» مدعی شد: «مقامات آمریکایی خبر دادند که ایران یک فرودگاه نظامی در اطراف پالمیرا (تدمر) در نزدیکی پایگاه ارتش آمریکا راه اندازی کرده است.» 

ادامه مطلب ...

حکم عوامل دستگیر شده داعش در فارس صادر شد

فیلم/ لحظه دستگیری رییس اطلاعات داعش

رئیس کل دادگستری فارس از صدور حکم عوامل دستگیر شده داعش در تاسوعای سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، علی القاصی مهر ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته قوه قضاییه در خصوص وضعیت افراد دستگیر شده داعش در فارس، گفت: عواملی که در تاسوعای سال گذشته دستگیر شده بودند حکم آنها پس از بررسی و تحقیقات کامل صادر شد.

وی ادامه داد: ۲ نفر از عوامل اصلی این گروه به ۱۵ سال حبس و ۴ نفر دیگر هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند. 

ادامه مطلب ...

اجرای «فرمان فرمانده کل قوا» تا بُرد 2 هزار کیلومتر با «موشک‌های انبوه»

خبرگزاری میزان- مشاور فرمانده کل سپاه گفت: متجاوز نبوده و نیستیم ولی اگر احمق‌هایی پیدا شوند که بخواهند به سرزمین ما تجاوز کنند، دهان‌شان را خرد می‌کنیم و آن زمان دیگر برای ما تفاوتی نخواهد داشت که آن متجاوز از قدرت‌های بزرگ است یا آل‌سعود و آل‌یهود. 

سردار قربانی
سردار مرتضی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: موشک‌هایی که نیروی هوافضای سپاه به سمت مقر فرماندهی تروریست‌ها در دیرالزور شلیک کرد، تنها گوشه‌ای ناچیز از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بود چرا که انبوه موشک‌های جمهوری اسلامی ایران از برد صد تا ۲ هزار کیلومتر آماده فرمان فرمانده معظم کل قوا برای شلیک هستند. 
ادامه مطلب ...

خاندان آل سعود شوکه شده اند / خیلی ها در سعودی دل خوشی از بن سلمان ندارند

ملک سلمان پادشاه عربستان ولیعهد خود را برکنار کرده و پسر خود را جایگزین او کرد. بدین ترتیب، محمدبن سلمان 31 ساله وارت سلطنت سعودی شد.

گاردین نوشت: ملک سلمان پادشاه عربستان ولیعهد خود را برکنار کرده و پسر خود را جایگزین او کرد. بدین ترتیب، محمدبن سلمان 31 ساله وارت سلطنت سعودی شد.
 
به گزارش نامه نیوز، این حکم که در نیمه شب صادر و اعلام شد، تشکیلات سعودی را شوکه کرد، تشکیلاتی که بن سلمان را در سه سال گذشته بعنوان فردی که در حال رشد است می دید اما در عین حال محمدبن نایف ولیعهد برکنار شده را یک کهنه کار در حوزه امنیت می دانست.  
ادامه مطلب ...

روحانی پیام تغییر را شنید

خواست مردم این است که گروهی خاص با دیدگاهی محدود حق قیمومیت بر جامعه نداشته باشند. نگرش‌های مختلف نمی‌توانند برای مردم به تعیین تکلیف بپردازند.

سید محمود میرلوحی* اکثریت جامعه ایران در انتخابات اخیر نه با نگاه سلبی، بلکه با نگاهی اصلاح‌طلبانه در انتخابات شرکت کردند و دکتر روحانی را برگزیدند. اگر مردم تمایلی به دیدگاه اصلاحات نداشتند، در انتخابات به اصولگرایان رأی می‌دانند. در چنین شرایطی فضا برای رئیس‌جمهور در دولت آینده متفاوت‌خواهد بود. روحانی باید توجه بیشتری به خواست مردم داشته باشد و شأن تمامی اقشار جامعه از جمله هنرمندان، اساتید، دانشجویان، زنان و جوانان رعایت شود. شخصیت‌هایی باید سکاندار برنامه‌های روحانی شوند که به مبانی فکری رئیس‌جمهور اعتقاد دارند.  
ادامه مطلب ...