نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

شورای نگهبان لایحه بودجه ۱۳۹۷ را تأیید کرد

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از تأیید لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور توسط این شورا خبر داد.                        

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از  ظهر امروز در آخرین نشست خبری خود با رسانه ها در سال ۱۳۹۶با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در این شورا اظهار داشت: ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه در سه نوبت به طور رسمی به مجلس اعلام شد که در مجموع ۷۸ مورد بود و در این سه مرحله تبادل، عمده اشکالات برطرف شد. 

ادامه مطلب ...

جزئیات آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درسال ۹۶

آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز تشکیل جلسه داد و برخی موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

جزئیات آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درسال 96

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه26 اسفندماه تشکیل جلسه داد.

 در جلسه امروز مجمع بند ح الحاقی تبصره 11 بودجه سال 1397 کشور، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

ادامه مطلب ...

سفیر ایران در بغداد در گفت‌وگو با فارس:

اهمیت حضور حداکثری شرکت‌کنندگان در انتخابات عراق

خبرگزاری فارس: اهمیت حضور حداکثری شرکت‌کنندگان در انتخابات عراق

سفیر ایران در بغداد با اشاره به اهمیت حضور حداکثری شرکت‌کنندگان در انتخابات پارلمانی عراق، گفت: ما با سعودی‌ها مشکلاتی داریم، اما این مسائل ارتباطی به عراقی‌ها ندارد و ما باید مسائل را فیمابین خود حل‌ و فصل کنیم. 

ادامه مطلب ...

جک استراو: آمریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد

لندن - ایرنا - «جک استراو» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس با یادآوری اهمیت برجام در جهت رفع نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت که آمریکا در صورت خروج از توافق هسته ای ایران (برجام) پشیمان خواهد شد.

جک استراو روز شنبه در گفت‌ وگوی اختصاصی با ایرنا به روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: پس از شکست مذاکرات هسته‌ای در سال 2005، ایران دارای 800 دستگاه سانتریفیوژ بود و زمانی که دو طرف دوباره به‌پای میز مذاکرات بازگشتند،سانتریفیوژهای ایران به 18 هزار دستگاه افزایش‌یافته بود. 

ادامه مطلب ...

قاطعانه می‌گویم اختلافی بین من و جهانگیری نیست/ از توئیت توکلی متعجب شدم

 محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری به شائبه ها درباره اختلافش با اسحاق جهانگیری پاسخ داد و تاکید کرد که اختلافی بین او معاون اول رئیس جمهوری نیست. گفتگو روزنامه ایران با رئیس دفنر رئیس جمهوری به شرح زیر است:  ادامه مطلب ...

ارزیابی محسن رضایی از استیضاح‌های اخیر/ نمایش اوج جناح گرایی و فاصله از مردم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، استیضاح‌های اخیر در مجلس را «اوج جناح‌گرایی» و «فاصله از مردم» ارزیابی کرد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به استیضاح های اخیر در مجلس، گفت: پس از دهه اول انقلاب اسلامی، جناح‌های سیاسی در اداره کشور جان گرفتند. هرچه حضور جناح‌ها پررنگ‌تر شد، ارتباط دولت و مجلس با مردم کاهش یافت. 
ادامه مطلب ...

واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به شایعه‌های اخیر فضای مجازی

مکارم شیرازی

یکی از مراجع تقلید در پاسخ به شایعه‌های اخیر در خصوص حساب بانکی به نام وی گفت: هر روز دروغی درست می‌کنند، کاهی هم نیست اما از آن کوه درست می‌کنند، البته اینها کار رسانه‌های فاسق و فاسد شناخته‌شده است. 

ادامه مطلب ...