نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

جان بولتون: تنها راه‌حل بلندمدت برای ایران، تغییر رژیم است

«راه‌هایی برای حمایت از اپوزیسیون (ایران) وجود دارد. این راه‌ها شامل استفاده از نیروی نظامی آمریکا نمی‌شود. این راه‌ها، کمک به اپوزیسیون برای داشتن نوع دیگری از حکومت را شامل می‌شود.»

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، «جان بولتون» که از وی به عنوان یکی از گزینه‌ها برای تصدی پست وزارت خارجه در دولت «دونالد ترامپ» یاد می‌شود، روز پنج‌شنبه در سخنانی آتشین، موضع قدیمی خود درباره جمهوری اسلامی ایران را برای همه یادآوری کرد. جان بولتون پیش از این نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بود و موضع ضدایرانی و صهیونیست‌دوستانه وی به قدری پررنگ بود که بعضاً به طنز از وی با عنوان نماینده تل‌آویو در سازمان ملل متحد یاد می‌شد. 

ادامه مطلب ...

هشدار کره شمالی به ترامپ/ ایران وارد معرکه شد

"سناریوی کره شمالی همزمان با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند به جنگ هسته ای میان دو کشور تبدیل شود."

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شبکه العربیه گزارش داد: «سناریوی کره شمالی همزمان با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند به جنگ هسته ای میان دو کشور تبدیل شود. از یک سو ترامپ وعده انتخاباتی داده بود که دیگر از همپیمانان آسیایی واشنگتن مانند کره جنوبی و ژاپن حمایت نخواهد کرد و از سوی دیگر هم مجبور است که با پیونگ یانگ مواجهه کند که سیاست "تهدید" را تنها راهکار سیاسی می داند.» 

ادامه مطلب ...

تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای ترامپ درباره آرای الکترال!

radio button

میلیاردر نیویورکی پس از پیروزی نظرش را درباره نظام انتخاباتی آمریکا تغییر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از واشینگتن پست، دونالد ترامپ - رئیس جمهور منتخب آمریکا - که پیشتر مشروعیت آرای الکترال را در نظام انتخاباتی آمریکا زیر سوال برده بود، اکنون پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هفته گذشته، نظر خود را درباره آن تغییر داده است. 

ادامه مطلب ...

برای ساخت هواپیما به صورت مشترک مذاکراتی با چین، اکراین و روسیه داشته ایم.

خبرگزاری میزان- حسن بیگی با بیان اینکه هواپیماهای چینی در حدی نبودند که آنها را بخریم گفت: برای ساخت هواپیما به صورت مشترک مذاکراتی با چین، اکراین و روسیه داشته ایم.
مذاکره ایران با چین برای ساخت جنگنده/ فروش هواپیمایی هایی که تنها در انحصار ارتش روسیه بود به ایران
ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان،  گفت: برای اینکه به صورت مشترک با چین، اوکراین و روسیه هواپیما بسازیم مذاکراتی داشته ایم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اما اینکه بخواهیم از چین هواپیما بخریم، چون هواپیماهای چینی در حد مطلوب ما پیشرفته نیست اقدام به خرید نکرده ایم.

وی با اشاره به خرید هواپیماهای جنگی ایران از شوروی سابق و سپس روسیه اظهار داشت: تنها خرید ما مربوط به خرید جنگنده های سوخو و میگ 29 بوده است. 
ادامه مطلب ...

واکنش اتحادیه عرب به اشغالگری ترکیه

واکنش اتحادیه عرب به اشغالگری ترکیه

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن تاکید بر لزوم خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق، احترام به اصل حسن همجواری توسط دولت ترکیه را خواستار شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از الفرات نیوز، دبیر کل اتحادیه عرب در سخنانی بر حمایت این اتحادیه از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «احمد ابوالغیظ» رئیس اتحادیه عرب در سخنانی تاکید کرد: حمایت از عراق برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش و آزادسازی خاک این کشور از اشغالگران موضع ثابت اتحادیه عرب است. 

ادامه مطلب ...

علما و دانشمندان اسلامی نباید اجازه دهند وهابی ها و داعشی ها در بین مسلمانان چین نفوذ پیدا کنند.

یونسی: علما نگذارند وهابی ها و داعشی ها به چین نفوذ کنند/ هیچ تبعیض مذهبی در ایران وجود ندارد

تهران-ایرنا- دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی گفت: علما و دانشمندان اسلامی نباید اجازه دهند وهابی ها و داعشی ها در بین مسلمانان چین نفوذ پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی» عصر امروز -سه شنبه- در دیدار اعضای انجمن اسلامی و ائمه جماعات کشور چین با بیان این مطلب افزود: مسئولان چین نگران نفوذ افراط گرایان و داعش در میان مسلمانان این کشور هستند که این نگرانی به حق ودرست است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی خطاب به این ائمه جماعات تاکید کرد: آگاه کردن جوانان مسلمان چینی و معرفی اسلام راستین به عنوان دین عشق و محبت و امنیت از وظایف شما است.  

ادامه مطلب ...

تهران از تعمیق همکاری با پکن در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی استقبال می کند

تهران از تعمیق همکاری با پکن در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی استقبال می کند/باید امنیت آسیا را به کمک یکدیگر حفظ کنیم

روحانی

رئیس‌جمهوری از تروریسم و مداخله نامشروع برخی کشورها در امور داخلی دیگران به عنوان دو خطر و تهدید بزرگ نام برد و گفت: تهران برای ارتقاء امنیت منطقه‌ای، از تعمیق همکاری ها با پکن در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی استقبال می کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه در دیدار  سپهبد "چانگ وان چوان" وزیر دفاع ملی و رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین با تاکید بر اینکه روابط دو کشور برمبنای احترام متقابل و منافع مشترک ادامه می‌یابد، اظهار داشت: توسعه و تعمیق روابط با چین به عنوان کشور مهم در قاره آسیا و دوست با سابقه ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی با تبیین تلاش‌های ایران برای حفظ ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: باید برای مقابله و مبارزه با خطر بزرگ تروریسم، همکاری های دو کشور افزایش یابد. 

ادامه مطلب ...