نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

آخرت خود را فدای هیچ فردی نمی‌کنم.

هماهنگی ستاد انتخابات کشور و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که در دستگاه قضایی شکل گرفته، بالا است

خبرگزاری میزان- علی اصغر احمدی گفت: هماهنگی بالایی میان ستاد انتخابات کشور و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که در دستگاه قضایی شکل گرفته، وجود دارد.
علی اصغر احمدی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) در جلسه با معاونین سیاسی استانداری های سراسر کشور گفت: هماهنگی بالایی میان ستاد انتخابات کشور و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که در دستگاه قضایی شکل گرفته، وجود دارد و تلاش ها معطوف به آن است که فضای انتخابات منفی نشود و زمینه سواستفاده فراهم نیاید.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا همراهی شما با رییس جمهور که یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری است، در سفرهای استانی مصداق تخلف محسوب نمی شود؟"، گفت: من آخرت خود را فدای هیچ فردی نمی کنم؛ اگر کسی سفرهای استانی رئیس جمهور را تبلیغ انتخاباتی محسوب می کند، در اشتباه است.
 
 
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در22 فروردین روند انتخابات ریاست جمهوری با دستور وزیر کشور آغاز می شود ودر همین روز از داوطلبان ثبت به عمل می آید و هیئت جرایی  کار خود را آغاز می کند.

احمدی با اشاره به تشکیل هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: طبق قانون 30 نفر از معتمدان به هیئت نظارت شورای نگهبان معرفی شدند وپس از تایید هیئت نظارت 7 نفر از آنان برای عضویت در هیئت اجرایی مرکزی انتخابات تعیین شدند.

وی تصریح کرد: مطابق با قانون هیئت اجرایی مرکزی انتخابات دارای 4 عضو حقوقی واداری است که عبارتند از : وزیر کشور به عنوان رئیس هئیت، وزیر اطلاعات ، دادستان کل کشور ویک نفر از اعضای هیئت رئیسه مجلس که این عضو طبق قانون حق رای ندارد و صرفا لازم است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تمهیدات اجرایی در نظر گرفته برای برگزاری انتخابات پیش رو تصریح کرد: برای هر سه انتخابات بالغ بر 200میلیون برگ رای طراحی ، چاپ وآماده شده است و مهرهای انتخاباتی وسایر ملزومات مورد نیاز نیز تهیه شده است وطی تشریفاتی با حضور نمایندگان هیئت نظارت به تمامی استان ها ارسال گشته است.

احمدی با اشاره به برگزاری جلسه امروز خود با معاونین سیاسی استانداری‌های سراسر کشور تاکید کرد: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد نیز تاکید من به تمامی معاونان سیاسی استانداری‌ها این بود که نباید حتی یک برگه و مهر در فرآیند برگزاری انتخابات هیچ گونه شائبه مفقودی  داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا نشست های انتخاباتی برخی احزاب و جبهه های سیاسی مصداق تخلف انتخاباتی محسوب می شود، یا خیر؟ بیان داشت : اینکه عده ای از احزاب و تشکل های سیاسی پیش از آغاز زمان تبلیغات انتخابات به دنبال رایزنی و معرفی کاندیداهای خود باشند به عنوان تبلیغ انتخاباتی محسوب نمی شود بلکه مصداق های تبلیغ انتخاباتی عبارتند از : انتشار آگهی، چاپ عکس وموارد دیگری که در قانون ذکر شده است.

وی به مقوله تخربی های انتخاباتی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در ایام انتخابات هر گونه تخریب کاندیداها از هر طریقی به مثابه جرم محسوب می شود و فرد مورد تخریب قرار گرفته می تواند به مرجع قضایی مراجع کند و در ستاد انتخابی کشور به همه فرمانداری ها وبخشداری ها اعلام شده که مکلفند چنانچه با این قبیل موارد مواجه شدند مراتب را به مراجع ذیصلاح اطلاع دهند و در برخی از موارد مدعی العموم می تواند وارد شود.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه چند وقت پیش معاون اجرایی رئیس جمهور با برخی اصحاب رسانه و ادمین های تلگرامی مصداق تخلف انتخاباتی و مداخله دولت در امر انتخابات محسوب نمی شود؟ گفت: من از مفاد آن جلسه به دلیل اینکه در سفر بودم بی اطلاع هستم اما اگر مفاد آن جلسه تبلیغ برای شخص خاصی بوده باشد، مصداق تخلف است.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.