نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

هواپیمای ایرباس 350 به تهران آمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری میزان، هواپیمای ایرباس 350 که توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سفارش داده شده در پروازی نمادین از سنگاپور به تهران آمد.

فرهاد پرورش مدیر عامل و رییس هیات مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی در حاشیه ورود ایرباس 350 به ایران گفت : با هماهنگی های صورت گرفته بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ایرباس ، این هواپیمای از نمایشگاه هوایی سنگاپور به تهران آمد.
وی گفت : تعداد 16 فروند از مدل جدید ایرباس 350 از سری 1000 توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سفارش داده شده که تا سال 2021 تحویل هواپیمایی ایران ایر خواهند شد.
پرورش در ادامه با اشاره به سوالات و شبهات پیش آمده در خصوص خرید 12 فروند هواپیمای ایرباس 380 گفت : می توانیم در صورت لزوم این هواپیماها را با سایر تولیدات ایرباس جایگزین کنیم اما در صورت آماده شدن زیر ساخت ، ایرباس 380 را نیز به خدمت خواهیم گرفت.
مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود : در صورت انجام فرآیندهای دریافت مجوز فروش هواپیما به ایران ؛ تا پایان سال جاری میلادی تعدادی از هواپیمای سفارش داده شده تحویل می گیریم که برخی از آن ها هواپیمای مدرن و پهن پیکر ایرباس 330 است که می توانند برای پروازهای دور برد استفاده شوند.
پرورش یاد آور شد : قرار است 80 تا 85 درصد قیمت 118 فروند هواپیمای سفارش داده شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی توسط بانک های اروپایی و ایرباس فاینانس شده و بقیه در زمان تحویل توسط ایران ایر پرداخت شود.
وی گفت در تفاهم با ایرباس خرید 118 فروند هواپیما شامل 45 فروند هواپیمای باریک پیکر ایرباس 320 و ایرباس 321 ، 45 فروند هواپیمای پهن پیکر ایرباس 330 ، 16 فروند هواپیمای پهن پیکر ایرباس 350 و 12 فروند هواپیمای پهن پیکر ایرباس 380 را امضا کرده ایم.
پرورش در پاسخ به میزان درباره مذاکرات با بویینگ گفت : آماده ایم تا در صورت درخواست بویینگ با آن ها برای همکاری های دو جانبه وارد مذاکره شویم.
آقای فواد عطار مدیر عامل منطقه ای خاورمیانه ایرباس نیز که با ایرباس 350 به تهران آماده بود ، ضمن خوشحالی از حضور در ایران ، ابراز امیدواری کرد که همکاری ایرباس با ایران بیش از گذشته افزایش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.