نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

تعویق مذاکرات برای سفر به تهران و دمشق

تعویق مذاکرات برای سفر به تهران و دمشق

«... میستورا در این فرصت به تهران و دمشق سفر می کند تا از موضع آنان درباره روند گذار سیاسی مطلع شود».

به گزارش جام نیوز، نماینده سازمان ملل درامور سوریه، مذاکرات صلح را به تعویق انداخت تا از جدیت نقش آفرینان این عرصه مطمئن شود.

 

به نوشته رویترز (Reuters)، نماینده سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد: آغاز دور جدید مذاکرات صلح برای خاتمه دادن به جنگ سوریه دو روز به تاخیر افتاد تا "استفان دی میستورا" بتواند در این فرصت به دمشق و تهران سفر کند و موضع آنان درباره روند گذار سیاسی را بشنود.

 

ابتدا قرار بود دور جدید مذاکرات 11 آوریل (23 فروردین) برگزار شود اما این مذاکرات تا 13 آوریل (25 فروردین) عقب افتاده است.

 

دی میستورا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، وی قصد دارد موضع طرف های بین المللی و منطقه ای درباره جنگ سوریه را بررسی کند تا اطمینان یابد که یک اجماع و اتفاق حیاتی درباره "چارچوب انتقال قدرت سیاسی" وجود دارد.

 

براساس این گزارش، وی افزود: دور بعدی مذاکرات باید کاملا جدی و محکم برگزار شود تا روند گفتگوهای سیاسی به گذار سیاسی واقعی بینجامد.

 

ناظران سیاسی براین باروند که حمایت های مستقیم و غیرمستقیم چند کشور غربی و عربی از تروریست ها در سوریه وضعیت پیچیده ای را در این کشور رقم زده و موجب طولانی شدن جنگ و کشته، زخمی یا آواره شدن میلیون ها سوری شده است.

 

ایران بر کمک به حل بحران سوریه درصورت پایان حمایت از تروریست ها و تعیین سرنوشت این کشور توسط مردمش تاکید دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.