نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

اقدام سردار سلیمانی برای آزادسازی موصل/ هشدار شدید پیشمرگه به سردار سلیمانی

وکیل ملت: نشستی در بغداد با حضور "خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق و "هادی العامری" دبیرکل سازمان بدر و فرمانده الحشد الشعبی برگزار شده تا جزییات عملیات موصل را بررسی کند.»

روزنامه الکترونیکی "الخبر" یمن مدعی شد: «منابع آگاه به روزنامه سعودی "عکاظ" گفتند که "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه ایران طی اقدامی به همراه 4 تن از فرماندهان حزب الله به بغداد سفر کرد تا برای بازپس گیری موصل آماده شود.»  

 روزنامه الخبر در ادامه ادعا کرد: «نشستی در بغداد با حضور "خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق و "هادی العامری" دبیرکل سازمان بدر و فرمانده الحشد الشعبی برگزار شده تا جزییات عملیات موصل را بررسی کند.»

این روزنامه ادامه داد: «نیروهای پیشمرگه و نیروهای موسوم به "الحشد الوطنی" به سردار سلیمانی و الحشد الشعبی هشدار شدیدی داده اند که نباید به هر نحوی در عملیات موصل مشارکت کنند. این نیروها معتقد هستند که آزادسازی موصل تنها بر عهده آنها و ارتش عراق است و نباید کسی دیگر در این عملیات مشارکت کند.»

 خاطر نشان می شود که هادی العامری اخیرا گفته بود که نقش نیروهای الحشد الشعبی در یک منطقه جغرافیایی معین محدود نخواهد ماند و در نبرد آزادسازی موصل با وجود معترضان شرکت خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: "کسی نمی تواند ما را از ورود به شهر موصل منع کند. این شهر آزاد نخواهد شد مگر بواسطه نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق و عشایر غیور".

وی تصریح کرد: الحشد الشعبی با وجود معترضان اعم از عراقی یا عرب یا خارجی در نبرد آزادسازی موصل شرکت خواهد کرد و العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به ما این اجازه را داده است.

لازم به ذکر است که پاسخ قاطع سپاه به کردها که اخیرا اقدام علیه امنیت ملی کشور صورت داده اند یکی از عواملی است که کردهای پیشمرگه را به واکنش علیه سپاه واداشته است؛ بویژه که برخی رسانه های منطقه شایع کردند که ایران پایگاه کردها در اقلیم کردستان عراق را گلوله باران کرده است. 

 شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق، مرکز استان نینواست که مناطق کردنشین بسیاری در این شهر وجود دارد. موصل طی توطئه ای با همدستی عربستان سعودی و طرفداران ریاض در مناطق غرب عراق بدست داعش افتاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.