نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

واکنش الله کرم به توصیه برجامی محسن رضایی به نیروهای حزب‌اللهی:زهرجام را نقد می‌کنیم نه برجام را

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - بنیانگذار انصارحزب الله گفت: وقتی که رهبر انقلاب برجام را پذیرفتند، ما هم به طبع ایشان برجام را می‍‌پذیریم اما در درونش معتقد هستم که ما میتوانیم زهرجام، را نقد کنیم.

حسین الله کرم بنیانگذار انصارحزب الله در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در واکنش به صحبت‌های محسن رضایی مبنی بر اینکه«نیروهای حزب‌اللهی حواسشان باشد در نقد برجام،وارد حریم رهبری نشوند»، گفت: اینکه برادر محسن می گویند برجام رهبری را نقد نکنید، حرف درستی است.

الله کرم ادامه داد: ایشان گفتند که ما سه برجام داریم. برجام مجلس، برجام شورای عالی امنیت و برجام سوم نیز برجام رهبری است که نباید آن را مورد نقد قرار بدهیم. به نظر من این نکته درست است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به قطعنامه 598، افزود: برجام را هم مانند قطعنامه 598 باید تفسیر کرد. درست است که بنده برجام را زهر جام می‌دانم اما وقتی که رهبر انقلاب آن را پذیرفت، ما هم به طبع ایشان برجام را می‍‌پذیریم اما در درونش معتقد هستم که ما میتوانیم مسائلی که مربوط به عدم تعهد آمریکا و اجرایی نشدن برجام یا زهرجام است، را نقد کنیم.

وی تأکید کرد که «مثلا ما می‌توانیم عدم توجه دولت به الزاماتی که در برجام رهبری هست را نقد کنیم.‌به نظر من برادر محسن هم به این نکته معتقد است.»

الله کرم در پاسخ به این سئوال که «آیا این قبیل موضع‌گیری از سوی گروه‌هایی منتسب به حزب‌الله زیر سئوال بردن اصل برجامی که مورد پذیرش رهبر هم قرار گرفته،‌نیست؟»، گفت: نه. من می گویم که رهبری یک سری الزاماتی را برای برجام گذاشته است که این الزامات اجرا نمی‌شود، ما میتوانیم این الزامات قبل از پذیرش و بعد از اجرای برجام را نقد کنیم. اینها که اجرایی نشدند. به نظر من برادر محسن نظرشان این نبود که این مسائل را بررسی نکنیم. بررسی و نقد نکردن پذیرش برجام از سوی رهبری مورد نظر برادر محسن بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.