نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

اولین گام اعراب برای تقابل با ایران برداشته شد

شرکت‌کنندگان در اولین روز نشست منامه از ایجاد طرحی برای مقابله با ایران و به ادعای آنها خطرات تهران علیه این کشورها خبر دادند.


خبرگزاری فارس: نشستی تحت عنوان «انجمن عربی حقوق بشر» برای مقابله با آنچه تهدیدات ایرانی خوانده شده ، شنبه (دیروز) در منامه پایتخت بحرین آغاز به کار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین «بنا»، این به اصطلاح انجمن عربی حقوق بشر تحت نظارت «احمد بن ابراهیم الملا» رئیس پارلمان بحرین برگزار می‌شود و اولین دوره آن است.  
در اولین روز نشست مذکور، طرحی «عربی-خلیجی» برای مقابله با ایران اتخاذ و اعلام شد: این طرح به دنبال حمایت از تلاش‌های عربی و کشورهای خلیج (فارس) و نیز سازمان‌های مربوطه برای مقابله با خطرهای ایرانی و آثار آن بر آینده امنیت ملی  عربی و نیز جوامع آن است.

بر اساس گزارش «اسکای‌نیوز»، حدود 70 سازمان عربی و مدنی که ادعا شده در حوزه حقوق بشر فعالیت دارند در این نشست مدعی شدند ایران علیه ملت‌های سوریه و عراق مرتکب ظلم شده و باید از این اقداماتش دست بردارد.

آنها هم‌چنین مدعی شدند: طرح ایرانی که «قاسم سلیمانی» اجرای آن را بر عهده گرفته به دنبال تحقق اهداف تروریسمی برای ایران در کشورهای منطقه و نیز تسلیح شبه نظامیان وابسته به ایران در کشورهای عربی است.

اعضای شرکت‌کننده در این نشست هم‌چنین خواستار حمایت بین‌المللی از اعضای منافقین در اردوگاه «لیبرتی» (در عراق) از بمباران شدند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.