نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

تابش: دستور برجامی رئیس جمهوری هوشمندانه بود/نباید شتاب زده عمل کنیم

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، دستورهای رییس جمهوری به وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به تمدید تحریم های آمریکایی را هوشمندانه دانست و گفت: متناسب با اقدامات طرف مقابل تصمیم گرفته می شود که البته نباید شتاب زده عمل کنیم.
محمدرضا تابش  اظهار داشت: همان طوری که رییس جمهوری بیان کرد با تمدید تحریم ها نقض برجام شد و در این راستا بنا شد کمیته ای برای بررسی موضوع تشکیل شود و مشخص کند که نقض برجام در چه سطحی بوده است و اقدام متقابل ما چه می تواند باشد، که این بررسی ها انجام شد و متناسب با آن ها رییس جمهوری این دو دستور را صادر کردند.

به گزارش نامه نیوز،  وی دستورات رییس جمهوری به آقایان ظریف و صالحی را مثبت و هوشمندانه ارزیابی کرد و گفت: باید منتظر بمانیم که آیا رییس جمهوری آمریکا می خواهد این تصمیم کنگره را وتو کند یا خیر؟ در این راستا ما به تناسب اقدامات آن ها، تصمیم خواهیم گرفت؛ البته نباید شتاب زده عمل کنیم.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم ترین دستاورد این دولت در عرصه سیاسی، توافق برجام بوده است و همچنین زدودن ذهنیت منفی خصوصا از طرف کشورهای غربی علیه ایران. از این رو شتاب زده عمل کردن ممکن است بخشی یا همه این دستاوردها را از بین ببرد.

تابش تصریح کرد: در حالی که ما از منافع ملی دفاع می کنیم و تا پای جان هم ایستاده ایم، در عرصه دیپلماسی نیز باید هوشمندانه عمل کنیم و اقداماتی انجام دهیم که بار منفی برای ما نداشته باشد. ما باید اجازه دهیم اگر برجام را هم نقض کردند، آن ها نقض کرده باشند و باید از تصمیم آمریکا به عنوان یک اهرم بین المللی علیه آنان استفاده کنیم. ما می توانیم همه کشورهای دیگر که در این مذاکره حضور داشتند را علیه این اقدام آمریکا متحد کنیم و بگوییم که نقض برجام از سوی آمریکا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این کار دیپلماتیک قشنگی است که فکر کنم رییس جمهوری هم هوشمندانه این مسیر را دنبال می کند و مسلما رهبر معظم انقلاب حامی این تفکر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته در نامه ای به وزیر امور خارجه تصریح کرد: نظر به این‌که دولت آمریکا نسبت به اجرای تعهدات خود در برجام تاکنون تعلّل و اهمال نموده و با توجه به ‏تمدید اخیر قانون تحریم‌های ایران (آیسا) ‌که جمهوری اسلامی ایران از پیش چنین اقدامی را بعنوان نقض ‏برجام اعلام کرده بود، در اجرای مصوبات شورایعالی امنیت ملی و هیأت نظارت بر اجرای برجام، به وزارت ‏امور خارجه دستور داده می‌شود نسبت به اجرای مراحل پیش‌بینی شده در «برجام» برای رسیدگی به موارد ‏نقض، اقدام کرده و دیگر پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی لازم را نیز به‌طور جدّی معمول دارد.‏

رییس جمهوری همچنین در نامه ای دیگر به علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: نظر به این‌که دولت آمریکا نسبت به اجرای تعهدات خود در برجام تاکنون تعلّل و اهمال نموده و با توجه به ‏تمدید اخیر قانون تحریم‌های ایران (آیسا) ‌که جمهوری اسلامی ایران از پیش چنین اقدامی را بعنوان نقض ‏برجام اعلام کرده بود، در اجرای مصوبات شورایعالی امنیت ملی و هیأت نظارت بر اجرای برجام، به سازمان ‏انرژی اتمی ایران دستور داده می‌‌شود در توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشور در چارچوب تعهدات ‏بین‌‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مأموریت‌های زیر را اجرا ‌نماید:‏
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.