نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

رد پای ترکیه و عربستان در کنفرانس جنجالی استانبول

 

فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق از پیداشدن رد پای عربستان در کنفرانس استانبول خبر داد.


العالم: "علی صبحی المالکی" عضو فراکسیون دولت قانون اعلام کرد : " مدارکی" به دست آمده که نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی ترکیه و عربستان سعودی در کنفرانس هفتۀ گذشته استانبول مشارکت داشتند.
المالکی گفت : برخی از شخصیت های سُنی عراق که در کنفرانس استانبول مشارکت کردند ، نمایندگان مردم محسوب نمی شوند.
المالکی اظهار داشت: مدارک زیادی وجود دارد که حاکی از حضور عوامل سرویس های اطلاعاتی ترکیه و عربستان در کنفرانس استانبول است کنفرانسی که با هدف تجزیه استان های عراق برگزار شد.  
این نمایندۀ پارلمانی عراق گفت : همزمانی کنفرانس استانبول با درخواست های نابجای تجزیه عراق سؤال و شک و شبهه های زیادی را درباره اهداف واقعی این کنفرانس به وجود آورده است .
ائتلاف ملی عراق روز جمعه اعلام کرد که نباید هیچ کنفرانس و نشستی در خارج برای بررسی " مسائل سرنوشت ساز " این کشور برگزار شود زیرا مردم هرگز با سپردن سرنوشت کشورشان به دست بیگانگان هرگز موافقت نخواهند کرد.
سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان هم روز جمعه اعلام کرد که با هیچ نشستی برای بررسی تجزیه عراق یا وابسته کردن کشور به بیگانگان موافقت نخواهد کرد ولی نشست های مشورتی که برای بررسی مشکلات قشر خاصی از جامعه یا ساماندهی یک گروه سیاسی خاص برگزار می شود ، قانونی و بلامانع است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.