نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

اذعان دولت ترامپ به پایبندی ایران به برجام، پیروزی دیپلماتیک برای ایران است

اسلام آباد - ایرنا - سفیر پیشین پاکستان در آمریکا معتقد است اذعان صریح دولت 'دونالد ترامپ' به پایبندی ایران به توافق برجام و تمدید تعلیق تحریم های هسته ای، یک امتیاز و پیروزی دیپلماتیک دیگر در عرصه جهانی و برجام برای ایران محسوب می شود.

روز گذشته، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا با تایید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، تعلیق تحریم های هسته ای را برای یک دوره 90 روزه دیگر تمدید کرد.  
خانم سیده عابده حسین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اقدام اخیر دولت ترامپ بار دیگر ثابت کرد که ایران به تعهدات خود در قبال توافق ها و قراردادهای بین المللی پایبند است و پایبندی به برجام، یک مثال و نمونه روشن است.
این دیپلمات بازنشسته و کهنه کار پاکستانی تاکید کرد که لغو تحریم های هسته ای علیه ایران، حاصل برجام است و اقتصاد ایران به دلیل لغو برخی تحریم ها، امروز در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار دارد.
سفیر پیشین پاکستان در آمریکا بهترین حالت برای برجام برای تمام طرف های امضا کننده آن را پایبندی به این توافق مهم دانست و گفت که حفظ این توافق و احترام به مفاد آن، هم به نفع آمریکا و هم به نفع ایران و سایر کشورها خواهد بود.
'به نظر من بهترین گزینه برای دولت ترامپ آن است که پای تعهداتی که دولت باراک اوباما با ایران امضا کرده است، بایستد و این قرارداد را به نفع کشورش حفظ کند.'
وی گفت: اگرچه ترامپ از زمان تبلیغات انتخابات خود تا کنون، حرف های خصمانه درباره ایران زده است اما هیچ یک از این حرف های خصمانه را عملی نکرده است.
سیده عابده حسین گفت: دولت ترامپ امروز درگیر مسائل زیادی از جمله افغانستان و سوریه است. دولتمردان آمریکایی می دانند که نباید خود را درگیر مسائل و مخمصه های بیشتر کنند. استفاده آمریکا از بزرگ ترین بمب غیرهسته ای در افغانستان و نیز بمباران مواضع دولت سوریه توسط آمریکا در روزهای اخیر، نشان دهنده آن است که آمریکا به اندازه کافی خود را درگیر مسائل منطقه کرده و دیگر جایی برای افزوده شدن به دردسرهای واشنگتن در این منطقه باقی نمانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.