نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

مطهری: در صورت روی کار آمدن دولتی غیر از دولت روحانی حقوق مردم آسیب می بیند

تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز با توجه به توافق برجام، تحولات منطقه و روی کارآمدن هیات رییسه جدید آمریکا مصلحت حکم می کند که دولت روحانی ادامه پیدا کند چرا که اگرغیر این باشد حقوق مردم ایران آسیب می بیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی مطهری عصردوشنبه در همایش بزرگ اصولگرایان معتدل که در سالن حجاب برگزار شد افزود: از این که جریان سیاسی جدیدی به نام اصولگرایان معتدل متولد شده خوشحال هستم و حسن انتخاب این نام را به متولیان این جریان تبریک می گویم.
وی ادامه داد: تحولاتی که در چند سال اخیر در جریان اصولگرایی اتفاق افتاد دوستان ما را مجبور کرد که راه دیگری را انتخاب کنند و در کنار نام اصولگرایی، معتدل را نیز اضافه کنند.   
نماینده مردم تهران گفت: اگر بخواهیم عوامل این قضیه را برشماریم نخست باید به سکوت در مقابل قانون شکنی دولت قبل اشاره کنیم. در طول 8 سال دولت قبل متاسفانه نگاه غلطی به اصل ولایت فقیه داشتند که ضربه زیاد وارد شد.
وی ادامه داد: آنان برداشت غلط از حفظ نظام داشتند یعنی اینکه فکر می کردند برای حفظ نظام مجاز به انجام هر کاری هستند.
مطهری نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم را از دیگر برداشت های غلط دولت قبل اعلام کرد و گفت: این عوامل باعث شد که اصولگرایان نگاهی جدید داشته باشند؛ در همین راستا اصولگرایان معتدل را تاسیس کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سال ها بیان کردم فرقی بین اصولگرایان معتدل عاقل و اصلاح طلبان وجود ندارد و مرزی بین آنان نیست.
مطهری با تاکید بر این که مسئله انتخابات مهم است، گفت: دخالت در سرنوشت و پیوند دین و سیاست مسائلی است که باعث سرعت در پیروزی انقلاب ما شد.
وی با بیان اینکه امام (ره) فرمود دخالت دین در سیاست یک وظیفه شرعی است که مردم با شنیدن این سخنان وارد صحنه شدند ، افزود: باید پیوند دین و سیاست را به منصه ظهور بگذاریم. انتخابات حافظ نظام ، ولایت فقیه و کشور است.
مطهری ادامه داد: کسانی که می گویند راه اصلاح بسته است و کاری نمی شود کرد در اشتباه هستند. به چند سال اخیرکه نگاه کنیم می توانیم پی ببریم که با انتخاب درست می توان به راه اصلاح بازگشت.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مشارکت بالا در انتخابات تاثیر زیادی در آینده اقتصادی، سیاسی و تجاری ما دارد. مشارکت بالا در امنیت کشور نقش بسزایی دارد.
مطهری در ادامه گفت: با بررسی که کردم در میان نامزدهای موجود جناب آقای روحانی را نامزد اصلح می دانم آن هم به چند دلیل.
نماینده مردم تهران افزود: اول این که نامزد باید شخصیت ریاست جمهوری را داشته باشند، برخی به گونه ای عمل کردند که دارای شخصیت ریاست جمهوری نیستند.
وی ادامه داد: نگاه کنید دولت فعلی چه دولتی را و در چه شرایطی تحویل گرفت . دولت یازدهم بعد از یک نابسامانی اقتصادی بزرگ توانست ثبات اقتصادی و انضباط مالی را به وجود آورد.
مطهری در بخشی از سخنانش گفت: با وجود حضور هیات حاکمه جدید آمریکا با افکار متفاوت، مصلحت کشور ما این است که دولت روحانی ادامه پیدا کند.
نماینده مردم تهران در ادامه به تجربه اداره کشور اشاره کرد و گفت: مساله تجربه اجرایی خیلی مهم است. آقای روحانی بعد از چهار سال تجربه خوبی در اداره کشور پیدا کرده است؛ بنابراین صلاح نیست که سرنوشت کشور را به کسانی بسپاریم که یک روز تجربه اجرایی در اداره کشور ندارند؛ ضمن آنکه در دولت بعد ، مخالفان مزاحمت کمتری ایجاد خواهند کرد زیرا تمام آنها سعی داشتند که این دولت به دور دوم کشیده نشود.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم مسایل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روابط با دنیا را به نقطه و جایگاه خوبی رسانده است که اگر این حرکت ها در نیمه راه متوقف شود آسیبی است که به حکومت می رسد.
مطهری در ادامه گفت: باید دید نامزدهای انتخاباتی کدام یک برای رسیدن به هدف خود از وسایل مشروع و مقدس یا از وسایل غیرمقدس و نامشروع استفاده کرده اند.
وی افزود: یکی از اصول سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) این بود که برای رسیدن به هدف خود و تبلیغ دین از وسایل نامشروع استفاده نمی کردند.
نماینده مردم تهران گفت: متاسفانه ما در این انتخابات دیدیم که برخی نامزدها شعارهای غیر واقعی مطرح کردند که قابلیت اجرا ندارد که این خود یکی از نشانه های اصلح نبودن آنها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.