نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

رضایی: فعال کردن کارخانه تولید کیک زرد مخالف برجام نیست

تهران- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت می تواند عکس العمل های قوی تری هم در برابر بدعهدی های مقابل انجام دهد، از جمله آن که براساس بند 36 برجام مجاز است کارخانه تولید کیک زرد را بار دیگر فعال کند.  

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی روز سه شنبه در نشستی خبری که به مناسبت آغاز هفتمین دوره مجمع تشیخص مصلحت نظام برگزار شد درباره طرح مجلس برای اقدام متقابل در برجام نیز اظهار داشت: این موضوع هنوز نهایی نشده و اگر در مسیر بررسی با مشکلی مواجه شود به آن رسیدگی خواهیم کرد.
وی گفت: البته نوعی محافظه کاری در مسئولین کشور درباره برجام دیده می شود ولی براساس بند 36 برجام، دولت می تواند عکس العمل قوی تری مانند فعال کردن دوباره کارخانه یکی زرد را انجام دهد که به هیچ عنوان نقض برجام نیست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقدامات ترامپ در نقض برجام و احتمال ورود مجمع به این موضوع گفت: فعلا قصد ورود نداریم اما خواستار ارایه گزارشات دولت درباره برجام و قرارداد توتال هستیم تا پس از تعیین چارچوب های نظارت مجمع، این موارد را نیز بررسی کنیم.
دبیرمجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به این سوال که شنیده شده است، با اصرار شما آیت الله هاشمی شاهرودی ریاست مجمع را پذیرفتند، گفت: وقتی رهبر انقلاب به آیت الله شاهرودی پیشنهاد ریاست کردند، وی به دلیل عضویت در شورای نگهبان، حل اختلاف قوا و حضور در حوزه علیه و تربیت شاگردان به رهبری گفتند که مایل نیستند و اگر ممکن است فرد دیگری را انتخاب کنند اما اگر دستور بدهند خواهند پذیرفت، بنابراین بحثی بین بنده و ایشان نبوده است و من اصراری نکردم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اولویت های مجمع در 5 سال آینده افزود: در پنج سال آینده اولویت های مجمع تشخیص مصلحت اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و تعیین سیاست های فضای مجازی خواهد بود.
وی درباره تایید کابینه دولت دوازدهم توسط مجلس در روزهای گذشته اظهار داشت: تایید کابینه توسط مجلس نشان دهنده هماهنگی دولت با مجلس است و امیدواریم با کم شدن اختلافات، مشکلات نیز حل شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از دولت توقع داریم که اقتصاد مقاومتی را با تاکید بر اشتغال و تولید پیاده سازی کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور افراد که مسئولیت اجرایی ندارند در مجمع گفت: مجمع جایگاهی دارد که با تجربه ترین افراد باید در آن حضور باشته باشند. بیشتر افرادی که در مجمع هستند افراد با تجربه ای بوده که قبلا یا رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، وزیر، نماینده مجلس و یا در سطح بالای کشور خدمت کرده اند، هستند اما برای اولین بار در دوره جدید از نسل سوم و چهارم انقلاب با استعداد در فعالیت های کارشناسی و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده خواهیم کرد.
رضایی در پاسخ به سوالی درباره پرونده احمدی نژاد و بازشدن موضوعات جدیدی در این مسئله با توجه به اینکه عضویت مجمع را نیز دارد، گفت: درباره مسایل شخصی ورود نمی کنیم و باید اجازه داد مسیر قانونی آن طی شود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز 23 مرداد ماه 1396 در حکمی افراد جدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را انتخاب کردند.
در این حکم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رییس و محسن رضایی به عنوان دبیر معرفی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.