نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

بازتاب اعلام خبر شکست داعش در سوریه از سوی ایران در رسانه های اسپانیا

مادرید - ایرنا - چندین رسانه اسپانیایی روز سه شنبه در گزارش هایی، خبر شکست داعش در سوریه را که از سوی ایران اعلام شده است، بازتاب دادند.  

شبکه رادیو تلویزیون ملی‌ اسپانیا در گزارشی با عنوان 'ایران معتقد است که داعش در سوریه شکست خورده است'، نوشت :این خبر را «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در پیامی تلویزیونی اعلام نموده است.
این شبکه ادامه داد که روحانی از تمام نیروهای نظامی و سیاسی مربوطه، به خاطر تلاش برای خاتمه دادن به گروهی که فقط شر، بدبختی ، نابودی و قتل آورده، قدردانی‌ کرد.
رادیو تلویزیون ملی‌ اسپانیا تصریح نمود: روحانی با اشاره به آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی، گفت که داعش، گروهی تروریستی است که توسط قدرت های اصلی‌ جهانی‌ و برخی‌ از کشورهای ارتجاعی منطقه تامین مالی و تسلیح شده است.
در این گزارش همچنین اشاره شده که سردار «قاسم سلیمانی» در پیامی به آیت الله «علی‌ خامنه ای» رهبر عالی‌ ایران، پیروزی بزرگ بر داعش را تبریک گفته است.
شبکه رادیویی 'اوندا ثرو' در گزارشی با تیتر 'ایران گروه تروریستی داعش در سوریه را شکست داد' اعلان کرد: روحانی با اشاره به آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی، گفت: داعش، گروهی تروریستی است که توسط قدرت های اصلی‌ جهانی‌ و برخی‌ از کشورهای ارتجاعی منطقه، تامین و مسلح شده است.
این شبکه رادیویی همچنین خبر داد که رئیس جمهوری ایران از تمام نیروهای نظامی و سیاسی مربوطه، به خاطر تلاش برای خاتمه دادن به حیات گروهی که فقط شر، بدبختی، نابودی و قتل به همراه آورده، قدردانی‌ کرده است.
اوندا ثرو از سوی دیگر به نقل از روحانی تصریح کرد که ریشه کن شدن داعش در سوریه، به لطف جنگ مشترک با کمک ایران به دست آمده و بخش بزرگ کار توسط ملت ها و ارتش های سوریه، عراق و لبنان صورت گرفته است.
این شبکه رادیویی همچنین با اشاره به اینکه رسانه های ایرانی چندین روز پیش تصاویری از دیدار از قبل اعلام نشده (سردار) قاسم سلیمانی از نیروهای سوری و متحدانش در البوکمال را منتشر کرده بودند، افزود که سردار سلیمانی در پیامی به رهبر عالی‌ ایران، تبریکات خود را به دلیل پیروزی بزرگ بر داعش ابراز کرده است.
خبرگزاری 'اروپاپرس' نیز در گزارش خود با عنوان 'رئیس جمهوری ایران پایان داعش در سوریه و عراق را اعلام کرد'، نوشت :حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز سه شنبه پس از آنکه سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد که این سازمان به سرکردگی ابوبکر البغدادی در سوریه و عراق شکست خورده است، در تلویزیون ملی‌ ایران، پایان گروه تروریستی داعش را اعلام داشت. چندین رسانه ایرانی هفته گذشته تصاویری از سلیمانی را در البوکمال در سوریه نشان داده بودند و سلیمانی در پیامی به رهبر عالی‌ کشور، پایان حیات داعش را اعلام داشت.
خبرگزاری 'افه' در گزارش خود با تیتر ایران پیروزی بر گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه را اعلام کرد، نوشت: مقامات ایرانی، حامیان بزرگ رژیم «بشار اسد»، امروز شکست گروه تروریستی داعش در سوریه را پس از اخراج آنها از شهر البوکمال آخرین سنگر شهری این کشور، اعلام کردند.
افه به نقل از حسن روحانی اشاره نمود که با کمک خدا و تلاش های ملت های منطقه می‌ توانند بگویند که این شر، نابود و یا کاهش یافته است. روحانی، نقش همه رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح سوریه و عراق افزون بر سیاستمداران، دولت و ملت ایران را در این پیروزی برجسته ساخت.
این رسانه تصریح کرد که سردار قاسم سلیمانی که با ارسال نامه ای به رهبر عالی‌ ایران، آزادی البوکمال و پایان حکومت گروه تروریستی داعش در سوریه را تائید کرد، قبل از حمله پایانی به شهر البوکمال سفر کرده بود.
افه با اشاره به نامه (سردار) سلیمانی به رهبر ارشد ایران، خاطرنشان کرد که سلیمانی در این نامه حمایت دولت، ملت، مجلس و نیروهای مسلح ایران در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق و همچنین نقش شبه نظامیان شیعه و گروه حزب الله را برجسته ساخته و انتقاد کرده است که همه فعالیت های مجرمانه داعش، با کمک سران و سازمان های مرتبط با آمریکا برنامه ریزی و اجرا شده است.
این رسانه نوشت :روحانی نیز با انتقاد از نقش آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی در این جنگ، ادامه داد که داعش، یک گروه تروریستی است که توسط قدرت های اصلی‌ جهانی‌ و برخی‌ از کشورهای ارتجاعی منطقه تامین و مسلح شده است.
به نوشته افه، روحانی همچنین با انتقاد از ناکارآمدی اتحادیه عرب که یکشنبه گذشته سیاست های ایران در خاورمیانه را به شدت محکوم کرده بودند، پرسید که وقتی‌ ملت عراق تحت حمله داعش بودند و ملت سوریه علیه داعش در حلب و دیرالزور می‌ جنگید، اتحادیه عرب کجا بود؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.