نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

عربستان مسئولیت خلع سلاح حزب الله را به عهده گرفت

ایسنا: روزنامه الجزیره عربستان اعلام کرد که ریاض مسؤولیت خلع سلاح حزب الله لبنان یا به حاشیه راندن آن را برعهده گرفته است. 

روزنامه الجزیره عربستان در گزارشی نوشت: "رخدادهای سیاسی اخیر ثابت کرد که رهبری عربستان معتقد است نقش حزب الله و ایران در لبنان امنیت و حاکمیتش را تهدید می‌کند و عربستان رهبر همبستگی اجتماعی و عربی است. عربستان تنها طرفی است که بهانه قوی را در اختیار دارد تا خواهان خلع سلاح حزب الله برای تحقق اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی خود شود."  

این روزنامه نوشت: "برای همین عربستان که رهبری مقابله مستقیم با حزب الله در لبنان و منطقه را برعهده دارد اقدامات اخیر را اتخاذ و اعلام کرد که موشکی که از یمن شلیک شده یک اقدام جنگی علیه عربستان به شمار می‌آید. اقدامات این بار عربستان با توافق با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ شده و استراتژی آمریکا و عربستان یکی است. این استراتژی تمرکز بر نابودی "تروریسم" است. استراتژی و سیاست عربستان رویکردهای این حزب علیه این کشور یا دیگر کشورهای منطقه را قبول نمی‌کند."

الجزیره مدعی شد: "این پافشاری عربستان بر خلع سلاح حزب الله نتیجه این است که این حزب نقش مناسبی را ایفا نکرده و مانع فعالیت دولت سعد حریری شده است. علاوه بر این اقداماتی که حزب الله در لبنان و سوریه اتخاذ کرده به جهان نشان داد که این حزب جناح نظامی ایران است و نقش طایفه‌ای را در منطقه ایفا می‌کند. زمانی که پلاکارهای مبارزه با اسرائیل را بالا می‌برد بهره‌برداری سیاسی از مساله‌ای است که اعراب از آن غافل نشده‌اند و مساله ملی و قومی آن‌هاست!"

الجزیره در ادامه ادعا کرد: "در نهایت می‌گوییم که استراتژی عربستان رهبری منطقه در "مبارزه با تروریسم" را تغییر می‌دهد و مساله مهم در این زمینه مبارزه با حزب اللهی است که مانع اصلی در لبنان محسوب می‌شود. این حزب موانعی را بر سر راه دولت حریری قرار داد و وی را مجبور به استعفا کرد. در نتیجه عربستان مسؤولیت خلع سلاح حزب الله یا دور کردن آن را به دوش گرفته است!"

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.