نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

نگاه نو

اجتماعی-سیاسی

تلگرام وصل شد/ آیا تلگرام همین روزها به صورت کامل قطع خواهد شد؟/کدام کشورها مانند ایران امروز تلگرام نداشتند؟

دسترسی به اپلیکیشن تلگرام مجدد در ایران امکان پذیر شد

به گزارش نامه نیوز، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام از صبح امروز یکشنبه (9 اردیبهشت ماه) به مدت 8 ساعت به دلیل مشکلاتی در یکی از سرورهای آن و همچنین قطع برق در آمستردام از دسترس خارج شده بود.
هم‌اکنون اپلیکیشن تلگرام در ایران مجدد در دسترس قرار گرفته و امکان فعالیت وجود دارد.  
غیبت طولانی 
ماجرای قطع شدن تلگرلم را رسانه ها آنقدر جدی گرفته بودند که حتی خبرگزاری ایلنا صبح امروز در خبری نوشت : از قرار معلوم خداحافظی با تلگرام جدی شده است و از ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه، 9 اردیبهشت ماه) تلگرام در ایران مسدود شده است. برخی خبرها حکایت از آن دارد که تلگرام برای همیشه از دسترس خارج شده است. این خبر وقتی قوتی گرفت که از ساعاتی پیش دسترسی به این پیام‌رسان خارجی مختل شده و کاربران ایرانی حتی با فیلترشکن قادر به استفاده از آن نیستند.
همچنین دقایقی پیش و در گزارش خبری شبکه دوم سیما، پیش از جلسه کار گروه فیلترینگ که قرار است فردا برگزار شود، گفت‌وگویی با حضور خرم آبادی (معاون دادستان کل کشور) و یکی از نمایندگان کشور و عضو کارگروه فیلترینگ انجام شد. از مجموع گفتگوهای مطرح شده؛ برمی‌آید که بحث فیلترینگ کامل تلگرام بسیار جدی است. در همین رابطه وزیر ارتباطات نیز در تازه‌ترین گفتگوی خود با رسانه‌ها از مسدود شدن تلگرام در آینده نزدیک خبر داده است.با این‌حال گفته می‌شود، پاول دورف (رییس تلگرام) در توییتی به قطعی تلگرام واکنش نشان داده و علت قطعی امروز تلگرام را توضیح داده و اعلام کرده است خبر فیلتر تلگرام صحت ندارد. به گفته پاول دورف، علت قطعی تلگرام اورهیت یکی از سرورهای تلگرام است. پاول دورف با عذرخواهی از کاربران تلگرام از حل مشکل در ساعات آینده خبر داده است.
قطع تلگرام در همه کشورها
اما ظهر امروز خبر آمد که پیام رسان تلگرام در صفحه توییتر خود از ادامه قطعی تلگرام در برخی نقاط جهان رویات کرده است. 
تلگرام مسنجر در توییتر نوشت: تعمیرات بعد از قطعی عظیم برق در منطقه آمستردام که بر بسیاری از سرویس‌ها اثر گذاشته ادامه دارد. کاربران تلگرام در حال حاضر در اروپا، خاورمیانه، روسیه و منطقه کشورهای مشترک‌المنافع قادر به برقرار ارتباط نیستند. ما عذرخواهی می‌کنیم و شما را در مورد اقدامات بعدی مطلع خواهیم کرد.
Untitled

پاول دوروف رییس تلگرام نیز در توییتر خود به تسری این اختلالات به ایران اشاره کرده و گفت: باخبر شدیم که تلگرام در تقریبا همه کشورها دچار اختلال  شده است(بیشتر گزارش ها مربوط به روسیه، عراق، ایران، آمریکا و بریتانیاست). ما در حال درست کردن اختلال هستیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.